Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bra dataspel?

Startat av Tordan, 29 maj 2009 kl. 12:55:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tordan

Jag köpte Conquest of The Aegan och hann mot alla odds spela genom det mesta av den första tutorialen i går kväll. Jag gillar verkligen detta spel. Främst att jag verkligen får känslan av att vara t.ex. chef för en stridsgrupp där jag ger order till DUC och ser hur de i sin tur bryter ned den ordern till sina förband. Samtidigt som spelet på så sätt illustrerar uppdragstaktik så kan jag även gå över till kommandostyrning och börja ge direkta order till lägre förband när jag så önskar.
Inga hexagoner. Om jag ger en framryckningsorder och instruerar förbandet att välja en "försiktig" väg så ser jag den förbandschefen göra ett visst vägval, anger jag "snabbast" så gör han ett annat val. Återigen kan jag detaljstyra om jag vill.
Det här skall bli skojigt, till skillnad från Commander: Europe at War vilket var ett nedköp jämfört med Hearts of Iron II. Nåja, nu har jag ett taktiskt och ett strategiskt spel till datorn. Hoppas jag kan använda dem till att komma igång lite grann och så småningom träffa er andra för lite analogt spelande också!    :shock:

Tack för era tips och tankar.
/Tord Hoppe

wingnut

2nd Front....Amiga, kom tillbaka. Snyft snyft. Bryt igenom - inringa - håll försörjningslinjerna öppna...Det hade minst 1000 speltimmar av mitt liv på sitt konto.
wingnut

A F

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "EvilSpook"Sex med hjälp av Cyberboard?  :shock:

Precis. Sex är bäst på bräde, som Fager brukar säga.

Fagers Lag "sex och spel gör sig båda bäst på bord."

jonjac

Någon som råkat pröva Military History Commander - Europe at War (Gold)?

http://www.slitherine.com/games/mh_ceaw_gold_pc

Ser ju riktigt gulligt ut.

Andreas Lundin

För simpelt för min smak. Skulle inte röra det med tång ens.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

f98alda

Citat från: "jonjac"Någon som råkat pröva Military History Commander - Europe at War (Gold)?

Har inte testat, men jag håller med om att det ser lite gulligt ut. Jag har också hört en del bra om Slitherine i allmänhet, så jag skulle kunna tänka mig att testa.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

silversixx

Citat från: "f98alda"
Citat från: "jonjac"Någon som råkat pröva Military History Commander - Europe at War (Gold)?

Har inte testat, men jag håller med om att det ser lite gulligt ut. Jag har också hört en del bra om Slitherine i allmänhet, så jag skulle kunna tänka mig att testa.

/Alexander

Testade det på min väns DS och det var helt okej. Kanske ganska klassiskt krigsspel på dator men med lite "konsollspel"-twist för att tilltala folk lite lättare.
Dock så måste jag ge utvecklarna ett stort plus för att de faktiskt, för en gångs skull, tänkt till och faktiskt släppt ett strategispel till de handburna konsollerna. T ex DS'en funkar utmärkt med sina dubbla skärmar och touch screen.

Det är nu som Ting köper sig ett DS med motiveringen att det är till hans barn... ;)

Kanger

Har ni provat spelet där Tintin dödar små ulliga lamm? 8)