Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Europe Engulfed

Startat av BigPapaBear, 28 juni 2005 kl. 23:28:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 Gäster tittar på detta ämne.

Wookie|WBG

Nu har nytrycket av EE nått Sverige :)

Andreas Lundin

fyfan! kul! några skillnader/förbättringar från den förra tryckningen?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

De lade till alla air connections på kartan men det är allt egentligen. Nya reglerna samt playbook kan man ladda ner från nätet. Finns en del markörer som behövs med vissa optional rules också men där skall det vara lätt att använda något annat.

CiteraMAP

Add the following Air-connections:

From Estonia, Air-connections to Helsinki, Karelia, Leningrad, and Lithuania.
From Helsinki, Air-connections to Lappland, Jamtland, and Stockholm.
From Denmark, Air-connections to Gotaland, Stockholm, Bergen, and Berlin
From Zagreb, Air-connections to Rome, Campania, and Calabria
From Morocco, Air-connection to Gibraltar
From Thessalonika, Air-connection to Izmir
From Upper Egypt, Air-connection to Sinai Desert
From Syria, Air-connection to Cappadocia
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Doomfarer

Hittade detta om kartan:

CiteraExactly how different is the new map? I can draw in air-connections myself but if its radically different then i can see how an upgrade could be problematic.

Primarilly the added air-connections - there were a couple of minor cosmetic touches as well (The diagonal lines within the Gibraltar box and one of the game turn spaces no longer breaking, the port in Persia breaking into the actual Persia area, a textual reminder on the map that Morocco is a port for the Allies only, and a textual reminder that Sicily and Malta affect Mediterranean supply, stuff like that).
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

edenmat

Hej

Jag har följt nyligen köpt EE och undrar om det finns andra runt Göteborg som spelar, eller någon som är intresserad av att spela via iEE?

/Mats

Vvornth

Citat från: "edenmat"Hej

Jag har följt nyligen köpt EE och undrar om det finns andra runt Göteborg som spelar, eller någon som är intresserad av att spela via iEE?

/Mats

Spelet har sedan ett tag varit beställt till Spelföreningen YLVA så hos oss finns det säkert intresserade själar.

Annars så vet jag att det finns en roll- och konfliktspelande nynazist ute i Partille som kanske är sugen. :p
(allvarligt, jag lirade med honom när jag var ny i stan)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

edenmat

Tack Vvornth

Jag har tittat in på er hemsida, och det ser kul ut. Vilket land spelar du i den pågående Wif-kampanjen?

Är det ni som spelar Wif som skulle vara intresserade av EE? Kanske någon gång efter jul? När räknar ni med att vara klara med Wif-kampanjen?

/Mats

Vvornth

Jag kan inte lova något om intresset för EE, det säkraste är att du dyker upp på föreningen någon av de officiella speldagarna (ons el. sön, men i praktiken är nog kommande söndag den sista väl besökta pga helgerna) och bara visar upp dig lite först. Folk på föreningen är försiktiga över att ge sig in i stora spel med folk inom dom har visat lite framfötter.

Du är ute i rätt tid dock, WiF partiet är i praktiken över. Jag som Sovjet står i vintern 1943 bara 6 hex från Berlin med cirka 5 röda kårer mot varje tysk sådan. Officiellt kommer vi avsluta partiet på söndag sen kommer folk antagligen att se sig om efter nått nytt att sätta tänderna i.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Thure

Hej,
har länge funderat på att köpa EE men det har aldrig blivit av. Senast köpte jag Command & colors av GMT istället.
Bor själv i partille (dock ej nynazisten som nämndes tidigare :-).
Mvh Henrik

edenmat

Hej Henrik

Var i Partille bor du? Själv bor jag i Furuskog (nedanför Björndammen).

/Mats

Thure

Hej,
i partille centrum. Hur länge har du spelat krigsspel? Själv är jag en veteran sedan mitten av 80-talet.
Mvh Henrik

edenmat

Hej

Mitt första "riktiga" krigsspel var "Cityfight" 1985.

Annars
Longest day
WIF
Streets of Stalingrad
Memoir 44 och Axis and Allies för att indoktrinera mina flickor
EE har jag spelat solo de senaste veckorna...

Dessutom roll- och datorspel förr i tiden (numera brist på tid...)

/Mats

Thure

Ok, spelade själv mycket på 80-talet , början 90-talet. Favoriter var Titan, Squadleader (tröttnade när ASL kom), Thunder at cassino, wooden ships&iron men, Rommel in north africa (av westend games).
Har på sistonne återupptagit spelandet lite grann. Commands & colors funkar bra då det är ganska lätt och spelas snabbt (samma system som memoir 44). Man kanske kan ta ett parti på Ylva någon dag och se hur det ser ut där samtidigt.
Mvh Henrik

Jon

Hej EE-spelare,

jag har en fråga om turordningen. 1) axelmakterna 2) allierade, så långt är jag med. Så om vi spelar två spelare så flyttar man "sina" nationer som en nation, det är inte uppdelat vidare inom t.ex. de allierade? Hur fungerar detta när man spelar tre spelare, jag har inte settt något i regelboken om turordningen då.

BigPapaBear

Citat från: "Jon"Hej EE-spelare,

jag har en fråga om turordningen. 1) axelmakterna 2) allierade, så långt är jag med. Så om vi spelar två spelare så flyttar man "sina" nationer som en nation, det är inte uppdelat vidare inom t.ex. de allierade? Hur fungerar detta när man spelar tre spelare, jag har inte settt något i regelboken om turordningen då.

1) Axelmakterna flyttar, krigar och leker med alla sina nationer samtidigt. Ingen uppdelning.

2) De allierade gör samma sak. Är man tre spelare är två spelare således aktiva samtidigt.
En mycket bitter liten man.