Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

Tullen?

Startat av BigPapaBear, 30 juni 2005 kl. 21:25:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Är det någon som har handlat från www.gamesinabox.com? Jag undrar om deras paket brukar fastna i tullen?  De har bra priser, men åker man på moms+tull så blir det ju galet dyrt...
En mycket bitter liten man.

Elimää

#1
Har ingen erfarenhet därifrån men när jag och de jag har pratat med och när jag själv har beställt så brukar det inte fastna i tullen beroende på ifall det är vanlig post eller ifall det är en budfirma som kommer med sakerna. Budfirmorna brukar man slippa, men det är ju inte säkert, och budfirmorna brukar ju vara lite dyrare i frakt.  

En del har kompisar som packar om grejorna och skickar det som gåva. En del företag gör så också utan att man ens säger åt dom att göra det, men det blir ju tull å moms +ev strafftull om det fastnar och det finns ett kvitto som säger något annat än det som står på.
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]