Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tactical Combat Series

Startat av Mikael Rosenqvist, 1 juli 2005 kl. 13:47:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Vvornth

Jag läste i en gammal Operations från 1994 idag på YLVA (här finns resurser!) att ett "Up & coming" TCS lir var Going Downtown som detaljerade striderna om centrala Berlin 1945. Lät som ett oerhört intressant scenario med mycket inslag av ryskt pansar vs panzerfausts och volksturm rent spontant, och långt ifrån något som vanligt förekommer i krigsspel. Synd att det antagligen inte kommer bli av inom det närmsta decceniet om ens det.

I samma Up & Coming sektion fanns förövrigt GD'42 detaljerat.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Going Downtown har nog inte existerat ens som idé på tio år. Stadssstrider blir helt meningslösa i TCS.

Vvornth

Hmmm, jag vill nog aldrig amerikan i ett västfront TCS-spel. I 4.0 så räknas nämligen hedgerows som 20m höga.

tinG

Citat från: "Vvornth"Hmmm, jag vill nog aldrig amerikan i ett västfront TCS-spel. I 4.0 så räknas nämligen hedgerows som 20m höga.
Vad spelar det för roll? Du måste ju ändå in brevid för att rota ut tyskarna ur skyttegravarna...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Strv102r

Har någon digitala Op sheets för GD40, GD41 och GD42? Skulle underlätta en hel del om jag ska redovisa replays... Har ju ingen scanner själv.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Jezjov

För GD40 och GD42 finns det på http://www.gamersarchive.net/theGamers/archive/tcs.htm.

Strv102r

Möörsy Bjokå!  :up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

tinG

Canadian Crucible på Preorderlistan hos MMP
 :roll:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Jag blev nummer 18 på listan!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Vvornth

Hoppsan! Helt klart kul att MMP hittat ett ny intressant taktisk situation.

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Hoppsan! Helt klart kul att MMP hittat ett ny intressant taktisk situation.

Känns inte som att det råder brist på intressanta taktiska situationer att välja bland.
En mycket bitter liten man.

Snowfox

Nej det är nog mer produktionstakten som utgör en begränsning.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Vvornth

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Vvornth"Hoppsan! Helt klart kul att MMP hittat ett ny intressant taktisk situation.

Känns inte som att det råder brist på intressanta taktiska situationer att välja bland.

Som innehåller kanadensare och ej har ältats 1000gr?

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Som innehåller kanadensare och ej har ältats 1000gr?

Vågar väl påstå att merparten av alla taktiska situationer under WW2 ännu inte har gjorts som spel. Antalet som innehåller kanadensare är väl lite mer begränsat.
En mycket bitter liten man.

silversixx

Ge mig en med brasilianare så blir jag glad!

Eller varför inte Chaco-konflikten? Massa tanketter och indianer i stålhjälmar!