Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

Nya Space Hulk

Startat av Scipio, 17 augusti 2009 kl. 16:13:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

#30
Anders av mig spö som genestealers en gång i tiden i scenario 1, så vist går det att vinna. Ett tips är att sergeanten är rätt grym på att döda anfallande genestealers om han står på guard.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

#31
Provade suicide mission en gång till solitärt, och jag kan inte riktigt se hur man ska vinna som marinsoldaterna. Även om man har en bra plan räcker det med en 1a i command en omgång för att man i princip måste stå still en omgång, och då är det kört.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

#32
Citat från: "Elias Nordling"Provade suicide mission en gång till solitärt.

Vilken är det?

Elias Nordling

#33
Första scenariot, där man ska avlossa en eldkastare i kontrollrummet. För  många hörn med Genestealers bakom, för få förflyttningspoäng. När min sergeant bommade på tre skott var det kört sen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

#34
Citat från: "Elias Nordling"Första scenariot, där man ska avlossa en eldkastare i kontrollrummet. För  många hörn med Genestealers bakom, för få förflyttningspoäng. När min sergeant bommade på tre skott var det kört sen.

I det gamla spelet - som är ondare mot marines än det nya - så är det ett scenario man vinner varannan gång.

Elias Nordling

#35
Det är nog bara jag som suger som marinsoldat, men jag förstår inte riktigt hur det ska gå till.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

#36
Har bara spelat 1ed iofs men jag håller med Anders om att om två spelare som har spelat en del spelar mot varandra så är det ett rätt jämt scenario.
Däremot om två nya spelare spelar så vinner stealeserna i princip jämt.

Flamern är ofta räddningen i scenariot då ett bra placerat skott med den stänger en sektion under stealerns nästa runda och kan ge det andrum som behövs för att sätta upp en hygglig overwatchposition för nästa ryck.

Och glöm inte att skjuta sönder alla dörrar du ser.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Elias Nordling

#37
Är med så långt, hjälper inte.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

#38
Citat från: "Elias Nordling"Är med så långt, hjälper inte.

Jag är som Elias, tror jag vet vad jag skall göra men funkar ändå inte. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Delirium

#39
"Is this gonna be a standup fight or another bug hunt?"
1914

jonjac

#40
Citat från: "Doomfarer"
Citat från: "Elias Nordling"Är med så långt, hjälper inte.

Jag är som Elias, tror jag vet vad jag skall göra men funkar ändå inte. :)
Nu känns det som om jag måste montera ihop mina figurer och prova jag med...

Elias Nordling

#41
JAG SUGER SOM MARINSOLDAT!

Ett parti till, scenario 2 den här gången. Kände mig litet mer kompetent, men fick spö ändå.

Jag förstår ärligt talat inte vad det är jag missar. För att komma runt ett hörn MÅSTE man försätta sig i en situation där det är ca 30 procents chans att gubben dör per omgång i minst två omgångar. Och det är så många hörn som ska rundas.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

#42
Gjorde litet Space Hulk-matte i huvudet i morse när jag inte kunde somna:

En Genestealer som anfaller en vanligt beväpnad marinsoldat på vakt: Om genestealern behöver gå genom två rutor av overwatch fire för att nå marinsoldaten har han ca en tredjedels chans att döda soldaten. Detta är inte OK odds att utsätta sig för mer än möjligen någon enstaka gång i ett parti som marinsoldat. Finns det två genestealers som kan göra samma rusning har marinsoldaten dystra framtidsutsikter.

Jag har då tagit med i beräkningen att marinsoldaten får två skott, att geväret kan hänga sig på första skottet (på andra spelar det ingen roll för matten med en genestealer, däremot gör det att chansen ökar om det finns två) och att marinsoldaten faktiskt kan vinna närstriden.

Om genestealern behöver gå i tre rutor under beskjutning faller oddsen till ca en fjärdedels chans att lyckas döda marinsoldaten, fortfarande helt OK i det långa loppet. Finns det fler än en genestealer som kan göra en sådan rusning är det inte värt risken för marinsoldaten att försätta sig i en sådan position.

Och jag kan inte se hur man ska göra som marinsoldat för att inte försätta sig i någon av dessa positioner vid upprepade tillfällen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

#43
Det är väl en risk man måste utsätta sig för helt enkelt. :)

A F

#44
Funderar på att ta med mitt gamla onda Hulk till Gothcon. Kan det vara nått?