Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

Nya Space Hulk

Startat av Scipio, 17 augusti 2009 kl. 16:13:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Släpps nu om en månad.
Ser klart najs ut och kul att dom återgått till 1ed versionen med tidspress och flamethrowerreglerna bland annat.

https://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?catId=cat180018a&prodId=prod210009a

Kan inte bestämma mig om jag måste ha den här också när jag har ett komplett 1ed?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

A F

#1
Skulle påstå att 1st ed är ett av världens fyra-fem bästa spel. Och att jag skulle ha svårt att sätta ett enda krigsspel på den listan...

Scipio

#2
Ja ett spel från eran då GW faktiskt kunde göra spel...
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

jonjac

#3
Ser ut att vara någon slags limited edition, korrekt? Kanske bäst att ställa sig på pre-order.

BigPapaBear

#4
Citat från: "Scipio"Kan inte bestämma mig om jag måste ha den här också när jag har ett komplett 1ed?

Precis min tanke. Får plånboken bestämma blir det ett definitivt "nej".

jonjac

#5
Jag har det inte sen förut, men det verkar coolt och Björn mfl. har tydligt men bestämt sagt att det är ett bra spel. Så... är det värt $100 då?

Erik M

#6
Alla som spelat det är lyriska. Märkligt nog spelade jag det aldrig "när det begav sig" (upptagen med att sköta 40k i Sverige antar jag).
Lite drar det i tarmen, GW är dock notoriska med att inte respektera saker som "limited edition" och liknande. Så "tvingas" bestämma sig snabbt känns överflödigt; dvs säljer det bra så lär det komma i hyllorna. Igen.

Men va faen - man kan väl aldrig hamna fel med Ripleyar i tung rustning och en massa Aliens en masse?!?  :D
Nej, jag spelar inte hitler-bingo, dock före och efter. Och bredvid, utanför och under.

A F

#7
Citat från: "Erik M"GW är dock notoriska med att inte respektera saker som "limited edition" och liknande.

GWs problem är att deras två superspel Space Hulk och Blood Bowl allvarligt skadar deras försäljning av tenngubbar.

Doomfarer

#8
Jag var tvungen och beställa också, 750 kr med frakt är ju klart överkomligt. Undrar om det verkligen kommer släppas 5:e september bara?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Vvornth

#9
Citat från: "Doomfarer"Jag var tvungen och beställa också, 750 kr med frakt är ju klart överkomligt. Undrar om det verkligen kommer släppas 5:e september bara?

Föreningen Ylva har väldigt god kontakt med GW här i Göteborg. Deras butiksmanager hänger frekvent på Ylvas forum och han har bekräftat tidsplanen.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Doomfarer

#10
Citat från: "Vvornth"
Citat från: "Doomfarer"Jag var tvungen och beställa också, 750 kr med frakt är ju klart överkomligt. Undrar om det verkligen kommer släppas 5:e september bara?

Föreningen Ylva har väldigt god kontakt med GW här i Göteborg. Deras butiksmanager hänger frekvent på Ylvas forum och han har bekräftat tidsplanen.

Låter super! Har inte spelat spelet på många långa år, skall bli skoj att spela igen. Förhoppningsvis skall det funka med barnen också.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

jonjac

#11
Citat från: "Doomfarer"Jag var tvungen och beställa också, 750 kr med frakt är ju klart överkomligt. Undrar om det verkligen kommer släppas 5:e september bara?
Aaargh! Okej.... jag var också tvungen. Nu har jag en bunt saker på ingång. Undras hur jag ska förklara/motivera detta med sambon...

Doomfarer

#12
Citat från: "jonjac"
Citat från: "Doomfarer"Jag var tvungen och beställa också, 750 kr med frakt är ju klart överkomligt. Undrar om det verkligen kommer släppas 5:e september bara?
Aaargh! Okej.... jag var också tvungen. Nu har jag en bunt saker på ingång. Undras hur jag ska förklara/motivera detta med sambon...

Det är till barnen brukar funka för mig.  :lol:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

jonjac

#13
Citat från: "Doomfarer"
Citat från: "jonjac"Aaargh! Okej.... jag var också tvungen. Nu har jag en bunt saker på ingång. Undras hur jag ska förklara/motivera detta med sambon...

Det är till barnen brukar funka för mig.  :lol:
Min son är 2,5 år så jag vet inte om hon går på det...

BigPapaBear

#14
Citat från: "jonjac"Min son är 2,5 år så jag vet inte om hon går på det...

Säg att det är till "familjen".  :D