Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

FIENDLIER FIRE

Startat av A F, 30 augusti 2009 kl. 16:07:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Lustigt nog grejar jag att spela med bägge sorters kartor.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

pelle

Citat från: "Elias Nordling"Därav alla stofiler som tycker att Redmond Simonsens grafik var höjdpunkten av skönhet och användbarhet.

Jag gillar sådana där riktiga gamla retro-krigsspelskartor från långt före min tid. Charmiga, enkla och tydliga. Fast om jag hade varit med på den tiden hade jag nog kräkts på dem.

A F

Citat från: "Elias Nordling"Lustigt nog grejar jag att spela med bägge sorters kartor.
När ska du inse att du inte är riktigt mänsklig?

Delirium

Citat från: "Anders Fager"Vem sa att krigsspel var tråkiga?

Vad är det du har i andra handen?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

A F

Citat från: "Delirium"Vad är det du har i andra handen?

Nått skitviktigt från ASL-rummet.

Snowfox

Citat från: "Elias Nordling"De två sidorna inom dig som slåss. Den ena vill gilla spelplanen, den andra är fast bestämd med att det gått utför med spelgrafiken sedan 1994 och med rockmusiken sedan 1974

Du har ju inte förstått storheten i Redmond Simonsens minimalistiska stil alls hör jag.  :D
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Ett ord: Letraset.

Snowfox

Vid bedömningen av den grafiska formgivningen gälls inte speltestkit!  :)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Redmond Simonsen-stilen är baserad på Letraset-gnuggisar.

A F

Citat från: "Elias Nordling"Redmond Simonsen-stilen är baserad på Letraset-gnuggisar.

Det kan ju inte vara någon nyhet att han använde de standardhjälpmedel som fanns då. Enlig Dean Essig så är Op Schmitt det första spel som gjordes med Illustrator.

Elias Nordling

Nej, men min poäng är att hans grafik är baserad på de standardkomponenter som samtliga kartografer och arkitekter använde vid tillfället. Vilket tydligen gör honom till något slags grafiskt geni av anhängarna.

silversixx

Citat från: "Elias Nordling"Nej, men min poäng är att hans grafik är baserad på de standardkomponenter som samtliga kartografer och arkitekter använde vid tillfället. Vilket tydligen gör honom till något slags grafiskt geni av anhängarna.
Du menar de konservativa anhängarna (och Björn?) ;)

Mode

Citat från: "Elias Nordling"Nej, men min poäng är att hans grafik är baserad på de standardkomponenter som samtliga kartografer och arkitekter använde vid tillfället.
Och på vilket sätt är det en förkastlig nackdel?    :?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

CiteraOch på vilket sätt är det en förkastlig nackdel?

Inget alls, men det är inte precis någon verkshöjd på konstverken.

Mode

Citat från: "Elias Nordling"Inget alls, men det är inte precis någon verkshöjd på konstverken.
Tja, om nu funktionalitet skulle stå i något slags motsatsförhållande till konstnärlighet så väljer även jag tveklöst funktionalitet. Många nyare spel tenderar att ha större gemenskap med ett flygfoto än med en karta. Snyggt att titta på tills man sätter sig vid bordet, då kollapsar det.

Vill man ha en mer "realistisk" eller konstnärlig syn finns ju alltid "table top" som spelform. Brädspel är en abstraktion av detta. Att försöka blanda koncepten tenderar att generera en skvader.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.