Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 25 Gäster tittar på detta ämne.

magnus lindström

Myser varje gång jag hör "Tullmongo" :) haha. Lär vara bra många år sen jag myntade det här i frustration :)

Klas Malmström

Citat från: "magnus lindström"Myser varje gång jag hör "Tullmongo" :) haha. Lär vara bra många år sen jag myntade det här i frustration :)

Spel-ide:

"Tullmongo" - a high paced card-driven game of War Game import & export.
 :lol:  :lol:
Klas Malmström
Linköping

Delirium

Strålande!

Även jag har fått WotS från Frankrike. Förstår inte hur jag kunde missa att det var jätteblippar? Dessutom skadad låda (måste hänt över Atlanten). Hoppas det går att lösa...
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Den här veckan var jackpot. War of the Suns, Roads to Moscow, To the Last Man och Canadian Crucible trillade in och jag vann dessutom trippelt på tull-bingon. Kanske har tullarna tagit semester?  :ultra:
"Randomization is too important to be left to chance"

Doomfarer

Somme 1918. Ser klart intresant ut.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

EvilSpook

Har nu täppt igen mina mest pinsamma "hål" i samlingen:
:oops:

High Tide (Harpoon 4.1)
Birds of Prey

//EvilSpook

Elias Nordling

När jag kom hem från semestern väntade följande på mig:

World at War 31 med spelet Dubno 41.

The Scheldt Campaign från Microgame Design Group.

Panzer Digest 11 med flygspelet Faith Hope and Charity om striderna över Malta. Jag köpte även expansionen med solitärregler och fler flygplan. Dock hoppade jag över det fristående Battle over Britain med samna system, för att det intresserade mig mindre och jag ville pröva systemet först. Men Gary Graber skickade med det i vilket fall, för gammal vänskaps skull.

Och så ett paketavi som skulle kunna vara ett spel till.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Japp, det var ett spel till. Canadian Crucible för att vara exakt. Utan tull.

Strv102r

Roads to Moscow. ingen tull.  :up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Mode

Senaste ASL-blaskan (nr 10) samt Heights of Courage, med mellanlandning i Umeå.
Är det någon som vet varför MMP använder egyptiska flaggor på de syriska divisionsstabsbrickorna i Heights of Courage?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Klas Malmström

Strafexpedition.
Klas Malmström
Linköping

Strv102r

Canadian Crucible. Ingen tull.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Southpaw

Under sommaren har familjen flyttat till Skåne och efter 20 år i Stockholmsområdet är jag tillbaka på mammas gata igen (bokstavligt talat eftersom vi lånar huset under sommaren). Alla spel är nedpackade och undanstuvade i väntan på att vårt eget boende ska bli klart i slutet på augusti och det är givetvis en god anledning att köpa in några nya...  :P

Thunderbolt Apache Leader (DVG).
For The People (GMT)
Tunisia (The Gamers)

Andreas Lundin

Tunisia är ju en riktig höjdare.

Själv har jag hunnit få hem:

To the Last Man! (supersnyggt, men lite småtråkigt och enahanda [solo iaf]).
The Battle for Normandy Expansion kit (snygga grejer, nya scenarier och nya counters samt lite errata-counters - fantastiska grejer om man gillar det här, och det gör jag)
Combat Commander Europe och Mediterranean (för att de måste finnas i en samling)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Strategy & Tactics 282, med The War of the Pacific. Det mellan Chile, Bolivia och Peru, alltså.