Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 21 Gäster tittar på detta ämne.

Jon

Citat från: "silversixx"Jag läste Jons inlägg tre gånger, men jag förstår fortfarande inte vem Pierre är. Om det inte nu är så att Börn egentligen heter Björn-Pierre. Svensk best och fransk, eh, man.

:)

Björn sålde sitt Byzantium till Pierre, som glad i hågen skrev det i den här tråden
Citat från: "Pierre"Byzantium av BigPapaBear

Och när Björn sen skrev att spelet var på väg till Borås kände jag att jag var tvungen att få en liten statusuppdatering på Pierres nuvarande bostadsort!

silversixx

Dåså! Eftersom du citerade Björn så blev jag väldigt fundersam. Antagligen supertydligt för dig, Pierre och Björn-Pierre, men inte för mig.

Pierre

Citat från: "Jon"
Citat från: "BigPapaBear"Jag såg aldrig det juveliga i det, därav att det är på väg mot Borås as we speak.  :)

Har du lämnat Fritsla och flyttat in till stan Pierre? Är det något krigsspelande på Geddon? Jag borde svänga förbi nångång.

Mitt senaste köp: A throne vacant, av 3CG. En speltid på 60 min enligt bgg, får se hur det står sig gentemot No peace without Spain som jag också köpt nyligen.
Det var ett gäng år sedan nu som jag flyttade in hit, geddon har jag dessvärre inte haft tid/ork att besöka på jävligt länge. Flytten till nya lokaler i kombination med att jag träffade en flicka och engagerat mig på annat håll gjorde att geddon glömdes bort. När jag senast var där var det främst ASL som spelades på krigsspelsfronten. Jag vet dock att det finns ett par geddoniter som är intresserade av krigsspel så det borde inte vara omöjligt att hitta någon att spela med.

Strv102r

Acies Ediziones Braccio da Montone (gelfarochgibbarsystemet).
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Klas Malmström

Special Ops #4 från MMP.
Klas Malmström
Linköping

Strv102r

Dubno 41.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Och The Battle of Bentonville, Dixie Press, nr 375 av 1000 kopior.

Elias Nordling

Du köpte inte Dubno med flit hoppas jag.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Citat från: "Elias Nordling"Du köpte inte Dubno med flit hoppas jag.

Jodå! Och jag köpte Minsk 44 också.  :D  Låter inte som du är över dig imponerad...

Men idag kom LDPs Grant´s early battles och Honey Springs. Tullmongot har vaknat...  :x

Elias Nordling

Dubno och Minsk. Intressanta situationer, patetiskt system. Differensbaserade stridstabeller kan funka om det inte finns någon stackning och med alla enheter i samma storlek. Men här finns det ingen korrelation mellan inblandade enheter i strid och vilken stridstabell du hamnar på. Små strider hamnar på dåliga tabeller även om du har 3:1-odds medan stora strider kör över försvararen även med minimalt numerärt överläge för anfallaren.

Jon

Trots att jag hade tänkt mig att ligga lågt på spelköpsfronten ett tag pga fattigdom och elände så tog jag ändå och beställde Battle for Normandy expansion. Och då har jag inte ens utrymme att få upp hela Battle for Normandy på bordet som det är nu. Men jag ville inte riskera att expansionen går out of print innan jag fått tag på den, dessutom är en uppdaterad regelbok i fyrfärg aldrig fel!

Strv102r

Operation Scorpion från Compass games.

Strv102r

Och till sist kom Summer Lightning, The invasion of Poland 39, från Lock´n´load.

Elias Nordling

Senaste Strategy & Tactics, med spelet Failsafe. Kärnvapenkrig i slutet av 50-talet.

Jon

Det har jag längtat efter sen jag hörde talas om det! (Failsafe alltså) Hunnit kika något på det?