Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 25 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Egentligen inte. Korta regler (ca 8 sidor). Utspelar sig före interkontinentala missilen, då bombplanen var kungar. Många brickor med svampmoln på som sig bör.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Supreme Commander frång GMT.
När inte femtielva strategiska ETO-spel som man redan har räcker till utan man måste även ha ett femtitolfte...
"Randomization is too important to be left to chance"

Jon

Citat från: "Scipio"Supreme Commander frång GMT.
När inte femtielva strategiska ETO-spel som man redan har räcker till utan man måste även ha ett femtitolfte...
PewPewCon på den kanske?...

Scipio

Citat från: "Jon"
Citat från: "Scipio"Supreme Commander frång GMT.
PewPewCon på den kanske?...
Absolut. Om du är med så är vi fyra anmälda till krigsspelsrummet redan vilket räcker och dom andra lär inte ha något problem med det valet av spel.

Elias Nordling

Mycket errata på The Supreme Commander vad det verkar, inklusive kart- och brickerrata.

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"Mycket errata på The Supreme Commander vad det verkar, inklusive kart- och brickerrata.
Nja verkar inte vara så farligt. Brickerratan jag såg var att det kom med lite för många brickor och det är inte så farligt. Feltrycket på diplomatitabellen på kartan är iofs. inte snyggt men inte så farligt.
Annars så är det lite frågor som det verkar men med bara 28 sidor regler så kan man nog kolla igenom en FAQ-sida utan att det stör för mycket.

Ska gå igenom och samla ihop frågorna på utskrift så vi är rustade ivf.

Elias Nordling

Citera]Nja verkar inte vara så farligt. Brickerratan jag såg var att det kom med lite för många brickor och det är inte så farligt.

Plus nånting med några brickor som ska ha en dold sida som är feltryckta.

CiteraFeltrycket på diplomatitabellen på kartan är iofs. inte snyggt men inte så farligt.

Plus att du får rita dit delningslinjen av Polen och Vichy-Frankrike själv...

Scipio

Jojo visst är det lite mer än man är van ifrån GMT men det där är inte så farligt om man jämför med andra spel från andra företag, definitivt ingen showstopper.

Elias Nordling

Det tillhör inte vanligheterna nuförtin att man får rita dit gränser själv på kartan, men jag håller med om att det inte skulle stoppa mig. Då är jag mer bekymrad över att det verkar svårt att begripa hur spelet är tänkt att funka.

Mode

Citat från: "Elias Nordling"... Utspelar sig före interkontinentala missilen, då bombplanen var kungar. Många brickor med svampmoln på som sig bör.
Det har de inte varit sedan den tiden jaktplanen var biplan och långsammare - men tala för allt i världen inte om det för bombarpiloterna, de har inte upptäckt hur det ligger till än...    :wink:

Det åsido, hur är spelet? Av beskrivningen på BGG att döma låter det som om man kanske behöver en viss promille för att ha kul. Någon Dr Strangelove-känsla i det? Typisk Miranda?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

Det enda ytterligare jag har att rapportera är att det har ett pre-game där man bygger upp sammansättningen av sin kärnvapenflotta innan det brakar loss.

Vad gäller bombplanen som kung så fanns det en lucka mellan att bombplanen blev interkontinentala och därmed kunde dyka upp långt från närmsta jaktplansbas och man byggde ut distant early warning-nätet. Amrisarna övade på sig själva och upptäckte att 95 procent av bombplanen hade slunkit igenom.

P-O Jönsson

Rising Sun från MMP, med tull och allt. I särklass det syraste spel jag köppt tror jag? Detta trots att jag egentligen har både Code of Bushido och Gungo Ho.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Strv102r

Obbedisco! och Caricat! Båda från Acies Edizioni
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Pierre

Cuba Libre och A Distant Plain hämtades idag ut på det lokala postbudet, tullen hade naturligtvis lagt sina fingrar på paketet så det fick bli ett bidrag till statskassan.

Andreas Lundin

Vansinnesspelet A World at War anlände just. Bara 400 spänn till tullmongot.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East