Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 23 Gäster tittar på detta ämne.

ErikLj

Pax Baltica och ett tärningstorn från Umeå.

Delirium

Jag råkade köpa The Hunters igår på SF-bokhandeln helt oplanerat. Hur gick det till?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Känns som det bara är jag som köper spel här, måste nog hålla lite hårdare i plånboken ett tag.

Last Chance for Victory slank in igår, ett magnifikt spel! Beställde från Coolstuff Inc som hade preorderpriset (antar jag?) fortfarande (135 och inte 180 som MMP tar). Hade man bott i USA är det fraktfritt över hundra dollar men nu gick frakten på 60 bucks istället (dyrt, så klart). Men med en löjligt billig dollar och att tullen höll fingrarna borta (möjligen tack vare att butiken skrivit 28 dollar som värde) så kom hela balunsen in på under 1300 spänn. Med tanke på att Alphaspel angett sitt preliminära pris till 1750 och franska Agorajeux tar 159 euro vill jag påstå att det här var ett tillfälle då USA-hazarden föll väl ut.

Nämnde jag att det är ett oerhört imponerande spel?
Imperial Elegy
Space Empires

Pierre

Citat från: "Delirium"Känns som det bara är jag som köper spel här, måste nog hålla lite hårdare i plånboken ett tag.

Last Chance for Victory slank in igår, ett magnifikt spel! Beställde från Coolstuff Inc som hade preorderpriset (antar jag?) fortfarande (135 och inte 180 som MMP tar). Hade man bott i USA är det fraktfritt över hundra dollar men nu gick frakten på 60 bucks istället (dyrt, så klart). Men med en löjligt billig dollar och att tullen höll fingrarna borta (möjligen tack vare att butiken skrivit 28 dollar som värde) så kom hela balunsen in på under 1300 spänn. Med tanke på att Alphaspel angett sitt preliminära pris till 1750 och franska Agorajeux tar 159 euro vill jag påstå att det här var ett tillfälle då USA-hazarden föll väl ut.

Nämnde jag att det är ett oerhört imponerande spel?
Jag har medvetet hållit i plånboken, glömde dock avbeställa CC:BP1 som nu är på väg enligt GMT. Eftersom att det är så litet borde det undkomma tullens snuskiga fingrar. Nu ska jag bara hitta tiden att faktiskt testa CC:E ö.h.t
Det är just tiden och det faktum att jag har en hel del ospelat hemma som gjort att jag försöker hålla lite i plånboken.

spacemonkey

Idag dök kickstartade Heart and Minds 2ed upp + tullmongo.

SebastianKalucza

Last Chance for Victory från Worldofboardgames som just fått in det.
Kostar där 1199, vilket är en hel del mindre än alphaspel, så om det är någon mer som är sugen passa på vetja.

Delirium

Det var som tusan, det var ett väldigt bra pris, som jag skrev ovan blir ju sammanlagda priset då ganska exakt vad jag betalade för en USA-överlämning utan tull. Som Sebastian kan jag klart rekommendera att köpa om man är sugen på spelet.
Imperial Elegy
Space Empires

SebastianKalucza

Och väl i butiken visade det sig att dom hade ett exemplar av The Dark Valley inne med bara en lätt intryckt baksida, så det fick bli det också.

Klas Malmström

ASL Action Pack #9 från MMP - utan tull.
Klas Malmström
Linköping

Strv102r

MikuGames The Finnish trilogy trillade in i veckan med kunde hämtas först idag på grund av fältövning i Skåne i veckan. Tre stora lådor fyllda med ögongodis och hur många timmar som helst av spelande.  :ultra:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Jon

Blood & Roses från Alphaspel på Gothcon. Tyckte om att sitta på kammaren med Infidel och göra häftiga kavallerimanövrar, inte så mycket sådant i B&R dock.

Andreas Johnson

Compass games "Breaking the Chains", inhandlat på Dragon's Lair.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

spacemonkey

Reluctant Enemies landade utanför dörren idag.  :up:

Scipio

Unconditional Surrender hade jag tydligen beställt för den ramlade in tullfritt ivf.

Nu är bara frågan varför jag köper en massa nya ETO-spel för när jag redan har WWII:ETO...?
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Fick ett postavi från MMP, förmodligen Reluctant Enemies.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"