Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 18 Gäster tittar på detta ämne.

Kanger

Battle pack 1 till Combat Commander WW1

Delirium

Pacific War och Vietnam levererades faktiskt till dörren av UPS igår. Nästan elakt att bägge blev klara samtidigt, hur ska man kunna välja?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Strv102r

GMTs Salerno 43 och Barbarossa, Army Group Center.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Fredrik H

Citat från: Delirium skrivet 11 mars 2022 kl. 10:17:35
Pacific War och Vietnam levererades faktiskt till dörren av UPS igår. Nästan elakt att bägge blev klara samtidigt, hur ska man kunna välja?

Som Sartre sa, du måste välja. Jag tycker att du osentimentalt säljer det ena till mig och går vidare med livet.

Delirium

Citat från: Fredrik H skrivet 11 mars 2022 kl. 17:52:55
Citat från: Delirium skrivet 11 mars 2022 kl. 10:17:35

Som Sartre sa, du måste välja. Jag tycker att du osentimentalt säljer det ena till mig och går vidare med livet.

Inget dåligt förslag men jag vill leka med båda innan de går vidare...  :ultra:
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elias Nordling

Nya utgåvan av Third World War. Skönt, jag började få slut på brickor att klippa...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Citat från: Elias Nordling skrivet 14 mars 2022 kl. 10:57:24
Nya utgåvan av Third World War. Skönt, jag började få slut på brickor att klippa...

Härligt, själv väntar jag på St Lo i nyutgåva (sugen på TTW pacific war samt Vietnam 1965 1975 men vet inte vart tiden skall komma ifrån)
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

tinG

The Battle for Germany (Doomsday Project)
Pacific War
Into the Woods (GBACW)
Vietnam
Dark Blue Defection (Red Storm addendum)
ADC's till Red Storm, Elusive Victory och Downtown
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

EvilSpook

Citat från: tinG skrivet 14 mars 2022 kl. 17:37:11
ADC's till Red Storm, Elusive Victory och Downtown

Ok. Nu fick jag gå igenom en av de sämsta beställningssidorna i modern tid, sjuka växelkurser, 15 minuter paypalregistrering med 5 signeringar/bekräftelsekoder och slutligen tullmongo-ångest.
:(
Men det är det säkert värt!
//EvilSpook

tinG

Barbarossa: AGC (igen)
Napoleon invades Spain (L'Armée d'Espagne)

Root

Holding On

Omöjligt för en gammal hjärskjuksköterska att inte köpa det sistnämnda!

"Holding On: The Troubled Life of Billy Kerr is a co-operative game where players work as nursing staff tasked with providing care for the terminally ill. Your latest patient has been rushed in following a massive heart attack on a flight from Sydney to London. When the game begins, all you know is this - his name is Billy Kerr, he is sixty years old, and he has been given days to live."
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Holding in verkar intressant! Skriv lite om det när du testat (om du vill orkar eller kan).
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

På tal om Kharkov har jag en låda stående på vardagsrumsbordet som troligen innehåller Enemy Action: Kharkov. Hinner inte öppna innan jag reser på semester.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jimmie

Musket & Pike Dual Pack och ett This Accursed Civil War ligger och väntar på mig på jobbet.
Typiskt att bli sjuk efter att man ändrat leveransadress till jobbet. Hade varit bättre om UPS faktiskt kört hem det som de skulle i fredags istället för att påstå att de försökt leverera det. Lite svårt att missa en stor brun bil när man suttit ledig på framsidan hela dagen och bor på en återvändsgränd. Men det är vad de påstår...

Jimmie

Har varit väldigt köpsnålt på krigsspelsfronten den sista tiden, men nu fick jag hem Bulge expansionen till Fields of Fire!
Kanske hög tid att ge sig på systemet. Känns som att där är en ny uppdaterad version av reglerna varje gång GMT gör ett nyhetsbrev!

jerry

Fire & movement no 21 från April anno 1981
I syfte att förstå en enda optional regel som kom med den japanska nyutgåvan
En japanskförstående spelare översatte de andra reglerna men inte denna

Ja tullen höll tidningen som gisslan, så totalt ca 200:- för att få den, MEN den kom i brevinkastet minsann :ultra:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade