Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 32 Gäster tittar på detta ämne.

Snowfox

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraOrättvist! Jag fick inte min idag...

Du kanske inte hade skrivit något i den?  8)

Din inkomstskattedeklaration måste vara ett helvete att sätta ihop varje år...  :wink:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Jämfört med tidrapporten 15 dec-15 jan, då jag var föräldraledig på 50% halva tiden, på 25% halva tiden, vabbade ett par dagar samt hade julledigt med semester, föräldraledighet och kompledighet blir det rimligen en baggis.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

Citat från: "Elias Nordling"Jämfört med tidrapporten 15 dec-15 jan, då jag var föräldraledig på 50% halva tiden, på 25% halva tiden, vabbade ett par dagar samt hade julledigt med semester, föräldraledighet och kompledighet blir det rimligen en baggis.

Tja, fast du behöver i alla fall inte uppskatta värdet på arbetsinkomsterna  som du får i natura.  :lol:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Strv102r

Verdun; a generation lost trillade in nyss. Ingen tull.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Frontline: D-Day och Phantom Leader från Dan Verssen Games.

Sten Ekedahl

Jaha, kunde bara inte hålla mig; var bara tvungen att lägga en beställning hos GMT på Lee Brimmicombe-Woods Bomber Command som kom upp på P500-listan idag. Dels intresserar ämnet mig väldigt mycket, och dels gillar jag Lee's spel och hans designfilosofi. :up:
När jag ändå var inloggad kunde jag inte motstå att, mot bättre vetande (jag behöver inte fler spel, jag behöver inte fler spel, jag beh... Äh!), också beställa Ted Racier's "Stalin's War"... :oops:
Wargames - Laborationer i historia

Vvornth

Appropå Lee så har det vart väldigt tyst från han här på sistone...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

jonjac

Citat från: "Sten Ekedahl"När jag ändå var inloggad kunde jag inte motstå att, mot bättre vetande (jag behöver inte fler spel, jag behöver inte fler spel, jag beh... Äh!), också beställa Ted Racier's "Stalin's War"... :oops:
Jag tycker det är otroligt lite material ute om spelet i form av screenshots trots att det ska gå i tryck i april. Generellt tycker jag GMT är rätt dåliga på promotion.

Elias Nordling

CiteraGenerellt tycker jag GMT är rätt dåliga på promotion.

Verkligen. Men med två års kö av spel som har tillräckligt med förbeställningar kanske de inte tycker att de behöver någon?

Mode

Citat från: "Elias Nordling"... Phantom Leader från Dan Verssen Games.
Törs man hoppas på en liten replay så småningom? Eventuellt kanske även en jämförelse med Hornet Leader?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

Nånting blir det nog. Noterar att replay är beställd. Har inte spelat Hornet Leader, bara Hornet Leader II, som vad jag förstått är avsevärt slimmat i mekanismerna. Detta är väldigt likt Hornet Leader II vid ett första ögonkast.

Sten Ekedahl

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraGenerellt tycker jag GMT är rätt dåliga på promotion.

Verkligen. Men med två års kö av spel som har tillräckligt med förbeställningar kanske de inte tycker att de behöver någon?

Som jag har upplevt det under de senaste åren är det väldigt mycket upp till speldesignern själv att göra sin promotion på CSW:s forum och/eller egen hemsida och sedan leverera underlaget till GMT som då också lägger upp det. Lee Brimmicombe-Wood och Chris Janiec är två designers som i det här avseendet är mycket aktiva.
Wargames - Laborationer i historia

Elias Nordling

Senaste numret av Strategy & Tactics, innehållande spelet The Kaiser's War. Ett rätt originellt upplägg: Första världskriget på alla fronter, med start 1918. Tanken är väl att man ska kunna prova den historiskt föreslagna planen att använda stormtrupperna till att slå ut Italien, Salonikabrohuvudet och staga upp Turkiet, för att sedan gräva ner sig inför 1919 som alternativ.

Elias Nordling

In The Trenches: The Lost Generation från Jeux Grenier Games.

Mode

Serpents of the Seas anlände idag. Ingen tull den här gången heller!    :up:

Följande lilla tullaranekdot från i somras kan kanske roa:

Det ringer på dörren. Utanför står en osnuten budlymmel från Posten med ett paket och tycker "Det är tull på det här."
Jaha. Jag tittar på reversalet varefter plånboken halas upp och det konstateras att jag behöver handla kontanter från den väggmonterade apparaten vid mataffären eftersom det fattas någon tia.
Jag frågar om det går att betala med kort? Nääää ...
Euro?  Ööhhh ... Näe!
Presentkort? Fånblig till svar.

Efter att sålunda ha uttömt i stort sett alla alternativa i handeln allmänt accepterade betalningsmedel frågar jag om han kan komma tillbaka om en timme så hinner jag till bankomaten, även om jag instinktivt gissar vad han kommer att svara och mycket riktigt får jag beskedet "Då får du hämta ut det på postterminalen si och så i eftermiddag." varefter budslyngeln lommar iväg.

Grrr!!! Jag måste alltså ta mig ut till en terminal i ett industriområde utan allmänna kommunikationer, på andra sidan järnvägen och nästan borta vid Stångån, under deras öppettid mellan 16:30 och halvfem, p.g.a. att postverket enbart vill ha med svenska kontanter att göra. Jag börjar allvarligt fundera på att till nästa gång växla till mig några hundra i femtioöringar så att jag ska kunna betala enbart med dem!

Nåväl, så småningom kommer jag ner till postterminalen. Posttjänstemannen - som till skillnad från budslyngeln ser ut att tillhöra inventarierna - hasar ut och hämtar mitt paket. När han kommer tillbaka säger han "Det är tull på det här." Déjà vu!
Han fumlar med några papper, blir osäker och går in på kontoret/lagret. Efter några minuter kommer han tillbaka och ser osäker ut, fumlar lite till i uppenbar beslutsvånda varefter han ropar till en kollega och frågar hur man gör när det saknas ett visst papper. Ett för mig outtydbart grymtande tycks inte ge honom någon ledtråd så han står och ser olycklig ut i ytterligare några sekunder alltmedan jag börjar oroa mig över att hela resan ska ha varit förgäves och att jag inte ska få ut mitt spel p.g.a. Postens slarviga byråkrati. Till slut samlar han sig och har uppenbarligen fattat ett beslut eftersom han resolut stämplar följesedeln och med orden "Det blir säkert skit för det här efteråt, men varsågod." räcker han över paketet till mig.

Omtumlad, förvånad och glad stoppar jag ner plånboken och innan han hinner ångra sig skyndar jag mig ut med spelkartongen, allt medan jag tänker att det trots allt var värt att åka ner och hämta spelet eftersom jag slapp betala några hundringar i tull.    8)
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.