Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Consimpress nytryck av GDWs Beda Fomm trillade in idag. Köpt via GMT.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

CiteraConsimpress nytryck av GDWs Beda Fomm

Har haft detta i siktet i några veckor och har varit nära att trycka av. Är det något att ha så får du gärna meddela forumet.  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Senaste Strategy & Tactics, med Cold War battles 2 på kabul 1979 och Wurzburg Pentomic.

Och så har jag en bunt paketslippar på saker att hämta ut efter att ha varit bortrest i 2 veckor.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Dawn's Early Light från Lock n Load och Beda Fomm från Consimpress.

Snowfox

Beda Fomm och Nothing Gained But Glory fanns att hämta i speakeasyn i industriområdet som Gud glömde. Ingen beskyddaravgift, jag antar att värmeböljan har gjort att de dragit ned på ambitionsnivån.   :)

Dessutom damp nytrycket av War without Mercy och Arkham Horror ned i brevlådan tack vare WorldofBoardgame försorg. Det sista var ju inte precis ett krigsspel men ser ut att vara ett bra spel att ta med till sommarstugan.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

Riktigt trevlig kvartett!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Citat från: "pelle"Hämtade NGBL på vägen till jobbet. Inget tull-mongo. Spelet ser riktigt trevligt ut. Jag gillar att de har ett bonus-scenario från Nordiska kriget, men hoppas det inte betyder att det inte kan bli ett helt eget spel om det kriget senare.

Knappast kriget mot Danmark då det saknade större fältslag. Men ett spel om Polens olika krig är planerat, och där är ju svenskarna med på ett hörn (Warzawa). Jag har försökt lobba in att fler slag mot svenskarna ska ingå (Gniezno, Woynicz).
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Fredrik H

Black Sea/Black death på ingång minsann. Det är något mysigt med Peples Wargames och situationen är väldigt udda. BGG har sina fördelar..

:up:

Strv102r

Citat från: "Fredrik Hornegård"Black Sea/Black death på ingång minsann. Det är något mysigt med Peples Wargames och situationen är väldigt udda. BGG har sina fördelar..

:up:

:up:  :up:  :up:  :up:  :up:  :up:  :up:  :up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Battles nummer fyra, med spelet Race For Berlin. Halv karta, 140 brickor. Inkluderat var även det senaste vykortsspelet från Against the Odds, Rattenkrieg om slaget vid Stalingrad.

Micke G

Where There is Discord, War in the south Atlantic (Fifth Column Games) :D  :D  :D

duke666

A frozen hell.  :up:

Strv102r

Citat från: "duke666"A frozen hell.  :up:
:up:  :up:  :up:

duke666

Citat från: "Strv102r"
Citat från: "duke666"A frozen hell.  :up:
:up:  :up:  :up:
Jävlar vad Finländarna kan slåss!  :ultra:

Elias Nordling

World at War nummer 13, med spelet Guards Tank. För dem som anser att hobbyn är naziglorifierande är det ju trevligt att ett spel på första SS-pansargårens anfall vid Prokhorovka har ett Sovjet-centriskt namn. För dem som dessutom anser att svartvita SS-brickor är naziglorifiering kan jag berätta att SS-divisionerna i detta spel kommer i gröna, blå och lila pastell!

Skalan är bataljonsnivå och systemet är tänkt att vara början på en serie. Tyvärr är det vad jag förstått rätt mycket errata, något som faktiskt hör till ovanligheterna för Decision Games tidningsspel nuförtiden.