Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 13 Gäster tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Citat från: "Scipio"
Citat från: "Klas Malmström"
Citat från: "Scipio"Normandy '44 damp precis ner.
Undvek det tullens uppmärksamhet ?
Jajamän, ingen tull-lotto-nit den här gången.  :)
Idag damp det ner i Linköping - utan tullens inblandning.  :)
Klas Malmström
Linköping

Andreas Johnson

Köpte Air & Armor för $85 på Noble Knight. Blev en rätt stor slant med porto o de sedvanliga tullavgifterna.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Lundin

Lyckades till slut få tag på ett Black Sea Black Death. I Australien fanns en snubbe som ville byta mot von Mansteins Backhand Blow. Givet byte!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Mitt Normandy'44 kom, utan tull och utan C3i.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jezjov

Normandy '44 med moms, "serviceavgift"  och C3i. Finns det samband eller handlar det bara om olika resultat på slumptabellerna?

silversixx

Citat från: "Jezjov"Normandy '44 med moms, "serviceavgift"  och C3i. Finns det samband eller handlar det bara om olika resultat på slumptabellerna?

Slump.
Men en kamrat som alltid fastnar efter en tidigare incident* tror att de för bok över paketens mottagare...

*Han beställde vapendelar till Sverige, inte helt legalt visade det sig, även om hans intentioner inte var att råna värdetransporter...

Elias Nordling

Inte direkt köp, men recensionsexemplar av Objective: Kiev och Target: Leningrad från Victory Point Games.

Strv102r

Normandy 44 och C3i, men jag fick förmånen att sponsra staten med 158 bagis.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Efter att en gång för alla ha kommit fram till vad jag tycker om differenstabeller i stället för oddstabeller får jag hem inte mindre än fyra spel med differenstabeller. Det är Decision Games som har återutgett SPIs gamla folio-spel pluss en del nya. 20 på ett bräde. Man fick mängdrabatt, så jag slog till på sex. De från 1900-tal och framåt använder en uppiffad variant av Modern Battles-systemet, med mindre knuffande och mer step-loss. De från 1800-tal har ett helt annat system, som enligt uppgift ska vara riktigt kreativt. Jag lär rapportera mer om dessa vad det lider.

Elias Nordling

Senaste numret av A World at War, med what if-spelet invasion Pearl Harbor.

Strv102r

World at War: Op Garbo! Och ingen sponsring av staten heller!
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

P-O Jönsson

CoA's Operation Spark samt WWW's Alma.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Strv102r

Citat från: "Peojon"CoA's Operation Spark samt WWW's Alma.

Op Spark... Ett härligt spel. om man gillar artilleritunga spel. Beskrivningen " a brutal slugfest, no fancy maneuver" är helt korrekt.
 :up:

Elias Nordling

Till slut senaste C3i.

Elias Nordling

När det gäller Against the Odds har jag slutat prenumerera för att i stället plocka de spel jag tror på. Så nu köpte jag Pocket at Falaise och Buffalo Wings. Även Tank on Tank från Lock n Load.