Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 Gäster tittar på detta ämne.

jonjac

Fick idag levererat Battle for Stalingrad (SPI) och Montys gamble (MMP) av Fredrik H. här på forumet.

Snowfox

Jag förärades med nästa modul i ATS systemet, ATS Ponyri, som handar som strider kring en järnvägsstation i Kurskområdet. Hm det där låt ganska tråkigt.  :lol:  Förhoppningsvis är spelet tilltalande.

Sen dök Comrades Guide till Triumph of Chaos upp så nu ska den besten betvingas.  8)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Janos

Marne 1918: Friedensturm anlände i veckan från Bigpapabear, färdigklippt och allt. Tack för snabb leverans! Blücher är redan uppsatt, tänkte pröva detta innan jag ger mig på kampanjen.

Jonas

Erik Axel

Från björnpappan anlände likaledes OCS Burma.

Strv102r

Citat från: "Erik Axel"Från björnpappan anlände likaledes OCS Burma.

Sålde han ett OCS spel!!???

:shock:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Erik Axel

LÄS ALLT OM FADERBJÖRNENS OCS-CHOCK
SIDORNA 1-43, MITTEN, 43-56.

P-O Jönsson

Elias skrev
CiteraSenaste S&T med nyutgåva av Russian Civil War, extratjockt nummer med två kartor och två brickkartor.

Var också riktigt sugen på detta men såg alldeles nyss exempel på markers på BGG. Kommer S&T att ha seriefigurer på sina brickor i fortsättningen så kommer det att vara svårt att gilla deras spel.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

Det är seriefigurer inbland, men inte så ofta.

Som påpekats flera gånger är själva spelet Russian Civil War rätt "cartoonish" till att börja med, så det funkar nog.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Nisse

Beställt Bulge 20 från Boardgameguru i England. Det verkar kul med lite annorlunda spelmotor och "hidden" movement. Det som fick mig extra intresserad är just att man inte vet vad tyskens strategiska mål är så att underrättelse blir viktigt. Samt logistik och planering spelar in. Spelet borde dyka upp denna vecka

Andreas Lundin

Bulge20 gav mersmak! Bra köp!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Objective Schmidt och GMTs Austerlitz levererade av Fredrik. Tackar så ödmjukast! Och dessutom trillade Defiant Holland av Fresno in. Usla recensioner, men udda ämne.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

I kronologisk ordning har följande inkommit:

Två vykortsspel om KG Peiper (recensionsex)

Senaste numret av A World at War, med spel på hypotetiska stadsstrider om Leningrad 1941. (Prenumeration)

En bebis.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Men oj! Grattis och lycka till Elias!

:up:

Doomfarer

Grattis!

Tyvärr står spelandet i omvänd proportion till antalet bebisar hemma. Men de växer ju så fort. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Strv102r

Grattis! Vilken smak?