Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 Gäster tittar på detta ämne.

Sten Ekedahl

GMT's Bomber Command landade in igår. :D Helt utan extra avgifter!  :up:
Wargames - Laborationer i historia

Elias Nordling

Samma här.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

No Question of Surrender komvidag, efter lite kortstrul.

Janos

Washington's Crossing från Revolution Games. Nytt företag som ska bli intressant att följa.

Strv102r

Hürtgen; Hells Forest anlände och en mindre förmögenhet gick till statskassan.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Southpaw

Har shoppat loss här på krigsspel.se under de senaste veckorna:

Hannibal Rome vs Carthage (av Mytilus)
FAB The Bulge (av MB)

Spelen är i finfint skick. Tack till er båda.

Delirium

Hispania (från Elias). Multiplayer.

Som de andra AWE-spelen är det fenomenalt snygga blippar men reglerna är framställda i en skolstencileringsapparat från tidigt 80-tal.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Och det är skoleleverna som översatt reglerna till engelska. Men bortsett från en hel del konstiga ordval minns jag inga större regelkonstigheter. Det är ju en Britannia-klon, man vet hur det ska funka.

Elias Nordling

Senaste numret av World at War, med spelet Sedan 1940. Eller sedan, May 1940. Eller Sedan: The decisive Battle for France, May 1940. Decision games har en konstig inställning till titlar på spelen i deras tidningar.

virre

World At War: Blood and Bridges blev inköpt på Helgens Incognicon

och följdes igår upp av ett inköp av Operation Garbo till samma system.

Strv102r

White Dog games At Neuve Chapelle och Shield Wall Hastings 1066. De kom in under radarhorisonten.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Fick extrakartan Valsugana till Strafexpedition 1916.

Strv102r

Citat från: "Elias Nordling"Fick extrakartan Valsugana till Strafexpedition 1916.

Ich auch! Kom med "All is lost save honour!"

Delirium

Jag fick också All Is Lost.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Senaste numret av Strategy & Tactics, med spelet Königgrätz. Spelet använder Musket & Sabre-systemet, som även används av deras foliospel. Ett system jag provat och funnit obegripligt. Inte så att reglerna var svåra eller så, obegripligt bara att man behöver odds på 4:1 och fienden fullständigt inringad för att orsaka någon skada på honom. Inte riiiktigt min bild av hur det gick till på denna tid. Jaja, får se om jag ger systemet en andra chans.