Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 14 Gäster tittar på detta ämne.

Klas Malmström

Storm Over Dien Bien Phu.
Klas Malmström
Linköping

Jon

Citat från: Jon skrivet 28 juli 2014 kl. 15:32:01
End of Empire: 1744-1782 (Compass)

Man ska tydligen inte skriva i den här tråden bara för att man har fått en avi hemskickad... Paketet är försvunnet någosntans på vägen mellan Posten Polstjärnegatan och mitt ombud. Och ersättning om det inte hittas, ja det måste Compass Games ansöka om för att i sin tur betala till mig.

Jon

Efter att ha skrivit ovanstående bestämde jag mig för att göra ett sista försök nere på Coop. Åkte ner och fick kassörskan att manuellt gå igenom alla paket i jakt på mitt spel, och till slut så hittade hon det! Tydligen hade någon knickedick vid ankomst scannat streckkoden för den amerikanska posten.

Delirium

Jag är förtjust i tidsperioden i End of Empires men har satt mig i karantän tills vidare vad gäller Compass-spel. Berätta gärna om spelet när du börjat sätta dig in i det!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

D-Day at Tarawa, uppföljaren till ett av förra decenniets bästa spel.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Klas Malmström

Senaste tidningen från MMP - utan tull.
Klas Malmström
Linköping

Kanger

CiteraCC:M av Elias, sleevade kort och klippta hörn, just the way I like it.

Va, sälja Combat Commander?!  :shock: CC är den enda serien jag köper allt av  :ultra:

Nyköp: CC: Sea Lion, Mighty Endeavor och Reluctant Enemies. Ingen tull och moms eftersom det är köpt inom EU.

Elias Nordling

Jag har extremt blandade känslor för CC. Som generator av slumpsituationer är det kul, jag gillar chaos management. En del av mekanismerna är otroligt frustrerande dock, och så är spelet kalibrerat på klassiskt vis så att det alltid är bråttom bråttom utan minsta utrymme för korrekt taktik. Hög moral gör en hård mot skott, och det är lättare att återhämta sig från skada än att få skada, vilket i kombination med att man ofta inte kan göra någonting skapar enormt mycket "ingenting hände" i spelet.

Och jag förstår inte poängen med historiska scenarior när spelmotorn genererar så mycket kaos att det rätt fort inte liknar utgångsläget. Körde t ex ett Kreta-scenario där tyskarna fick som segervillkor att marschera av trupper från kartkanten de startade vid. Varpå det förstås rinner in nya tyskar från andra kartkanten.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Jo, folk tycker olika, men jag har sällan så roligt som när jag spelar CC. Den mängd med kartor som nu finns, i kombination med den variation med enheter som finns, gör att man kan sätta upp vilken skärmytsling som helst, slumgenererat eller ej.

Det enda jag saknar är en kortlek med kineserna. Sen borde det vara en baggis att utöka systemet med moduler från Korea och Indokina.

Scipio

Atlantic Wall och D-Day at Tarawa damp ned och förbi tullen långa fingrar.   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

:up:

Wow!

Hur många hundringar tjänade du inte på det, liksom?

:mrgreen:

Vad ska du köpa för dom?

:D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet 22 augusti 2014 kl. 13:03:34
:up:

Wow!

Hur många hundringar tjänade du inte på det, liksom?

:mrgreen:

Vad ska du köpa för dom?

:D
Vilken fråga, mer spel såklart!   :ultra:

Scipio

Fire in the lake och Won by the sword även om den senare nog får vänta några månader tills dom fått ordning på det grundläggande...

Delirium

Fire in the Lake vill jag spela på ett konvent inom en hyggligt snar framtid.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Inom snar framtid så kan jag erbjuda min och mitt nya spels närvaro på PewPewCon och BSK.