Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

sfclinken

C & C: Ancients Exp. Combo Pack #2 & 3 - Reprint Editions

GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Pierre

Inte ett köp, men jag fick hem min julklapp ifrån BGGs santa grogs secret santa.
D-Day at Tarawa, jag har bara spelat Omaha ett par gånger men visste att jag ville ha även det här.

Strv102r

April´s Harvest och In Their Quiet Fields II från MMPs rea. Ingen tull.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Lodz 1914 av Moments in History. Kan inte motstå att få spela på det som hände efter Tannenberg/Masuriska sjöarna och Galizien och dessutom mittemellan de slagfälten.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Mitt enda försök att spela det tillbringade jag en halvtimme med att beräkna en strid som slutade med att försvararen retirerade en hex utan förluster. det blev inga fler strider...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: Strv102r skrivet 14 januari 2015 kl. 16:58:11
Lodz 1914 av Moments in History. Kan inte motstå att få spela på det som hände efter Tannenberg/Masuriska sjöarna och Galizien och dessutom mittemellan de slagfälten.

M Resch har publicerat ett Lodz-scenario till 1914:TitE som han själv brukar lovorda. Min spelgrupp har lovat sig själv att det blir det scenariot kommer spelas när 1914:TitE som blir aktuellt igen.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Strv102r

Var får man tag på det scenariot?

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Jqg har slutat att prenumerera på.Decision Games tidningar men ägnar mig åt viss Cherry picking. Red Tide West (jag är väldigt skeptisk till designerns analysförmåga, men Tredje Världskriget är ju alltid Tredje Världskriget), Greek Civil War (för att jag är nyfiken på ämnet) och France Fights On (för att det är ett Ty Bomba-spel på en hypotetisk evakuering av franska armén till Nordafrika 1940).

Elias Nordling

Toulon 1793 från Legion Wargames.

Jon

Bitter Woods Designers Edition dök upp från Compass efter att ha gått tre gånger över Atlanten. En adressuppdatering som gick fel var boven.

Jon

Shining Path - The Struggle for Peru av Brian Train dök upp idag. Utgivet av One small step games, del ett i deras nya folioserie.

Kanger

Elias, jag är lite nyfiken på vad du tycker om Toulon.

Elias Nordling

Har knappt tittat på det än.

Elias Nordling

Tar med mig Toulon till Galore. Kan bli tillfälle att spela det, och om inte så kan jag i alla fall klippa brickor medan min motspelare tänker :-)