Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Efter Galore fick det minsann bli en pre-order på Napoleon Against Russia.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

jerry

Command Magazine #96 med klassikern "White Death"i nyuppfräschad upplaga från japanska "boardwalk"
Nu får vi se hur lång tid detta tar.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Klas Malmström

Hakkaa Päälle! - senaste ASL modulen.
Klas Malmström
Linköping

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Klocktornet

The Dark Valley (GMT Games) och ett synnerligen begagnat exemplar av Air & Armor (West End Games).

Någon vänlig själ som skulle kunna kopiera, scanna eller vad helst reglerna till Air & Armor? De saknas i mitt exemplar. Har sökt med ljus och lykta på internet utan framgång.

TDV verkar dock inte lika ballt som jag trodde innan. Något för dutti-dutt-komplicerat för min smak.
Air & Armor verkar dock helkul. Någon som har spelat endera eller båda och kan dela med sig av tyckanden?

Fredrik H

Jag tycker du ska vara nöjd, du har köpt två riktigt bra spel! TDV är inte alls särskilt komplicerat (reglerna är väl 12-15 sidor) men det ger en mycket bra berättelse plus att det faktiskt är spännande att spela. Det jag var kanske allra mest imponerad av var att tyskarna faktiskt kunde försvara sig som historiskt, ingen 42-43-kollaps som jag ofta tycker är fallet iöstfronts spel.
Jag äger A&A men jobbar i USA under en period så jag har inte tillgång till spelet. Om det fortfarande är ett problem när jag kommer hem ska jag försöka hjälpa dig. Det är ett riktigt roligt spel, där har du också något att se fram emot.

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Klocktornet

Citat från: Fredrik H skrivet  3 mars 2015 kl. 22:27:10
Jag tycker du ska vara nöjd, du har köpt två riktigt bra spel! TDV är inte alls särskilt komplicerat (reglerna är väl 12-15 sidor) men det ger en mycket bra berättelse plus att det faktiskt är spännande att spela. Det jag var kanske allra mest imponerad av var att tyskarna faktiskt kunde försvara sig som historiskt, ingen 42-43-kollaps som jag ofta tycker är fallet iöstfronts spel.
Jag äger A&A men jobbar i USA under en period så jag har inte tillgång till spelet. Om det fortfarande är ett problem när jag kommer hem ska jag försöka hjälpa dig. Det är ett riktigt roligt spel, där har du också något att se fram emot.

:up: skall titta på TDV-reglerna i lugn och ro igen och se om östfrontsdjävulen kommer fram.

pastorn

Efter att ha sneglat på det parti  Legion of Honor som spelades på Galore så har jag nu ett exemplar själv. På BGG-forumet för det så nämndes The Hunters som något av en föregångare, så det fick det bli också (tack Björn!). Med alla dessa blippar var det inte mycket annat att göra än att lägga en beställning från Oregon Laminations på en 2mm och en 3mm hörnklippare.

För några veckor sedan försökte jag och tjejen spela Starship Troopers (gamla AH-spelet) men vi märkte att vi båda hade bratwurstfingrar, så två pincetter från World of Boardgames blev det. Slängde med ett Panzerblitz - Hill of Death (det var ju så billigt!). Det blir mitt första spel från MMP, så det ska bli trevligt :ultra:
GoB: hit med pengarna!

Klocktornet

Har fått de tre Ambush!-spelen från aknaton, tackar trevligast.

Tjosan, nu skall det smygas i buskarna (vilket gör att Air & Armor [alltjämt utan regler] och TDV fick flytta ned ett par pinnhål.)

Elias Nordling

CiteraTjosan, nu skall det smygas i buskarna

Ibland, när man flyttar undan gren, är det en tysk kulspruta på andra sidan :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Tonkin och Ici, Ca France. Paketet är tullgranskat av Schweiziska posten. Kim, meddela Legion att Sverige är det platta landet med äcklig ost.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Granlid

Citat från: Elias Nordling skrivet 11 mars 2015 kl. 15:18:12
...Sverige är det platta landet med äcklig ost.
:shock:
Så länge Kvibille gör sin gräddädel så stämmer inte detta påstående.
Friendly fire isn't.

jerry

Sådär , nu skall vi se..... undrar om det finns någon kunnig i japanska språket på detta forum...???
Fick mitt nygamla "white death" från Japan idag, mycket vackert, men där är en del tillägg till originalspelet , på japanska.

Nåväl går ju att spela med gamla grundregler.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

tinG

Ah! först Napoleon Against Russia (OSG) tullfritt men så länsade GMT mitt konto för preordern på Serbien muss sterben (GMT)  :P
Kul vår  :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte