Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 15 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

SCS Panzerbattles, La Bataille de Lützen, 1866.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Läser man det som en titel låter det riktigt intressant :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jimmie

Nu trillade Comancheria in!
Trevligt att slippa tullen när GMT skickar genom Second Chance Games, men var lite surt när man hittar det i butik och skulle kunna haft det ett par dagar tidigare. Tur att jag inte har så bråttom med mitt spelande, hehe.

Delirium

Austerlitz: Rising Eagles https://www.boardgamegeek.com/boardgame/200247/austerlitz-1805-rising-eagles

Från Hexasim och "prequel" till Waterloo: Fallen Eagles som kom förrförra året. Föredömligt enkelt och snabbspelat system med mycket våld och mycket osäkerhet. Åkte upp på bordet redan under Galore och så nu även hemma. Förbättringar i reglerna främst vad gäller kavalleri.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

sfclinken

C&C Napoleonics, Russian Army
ASL Rising Sun
ASL Hakka Päälä
ASL Rule book Pocket Edition
ASL To the Bridge och Normandie Action Pack

[emoji15]

Skickat från min iPad med Tapatalk
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Engelbrekt

Två spel från Revolution Games: Celles och Thunder in the Ozarks.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

CiteraASL Rising Sun
ASL Hakka Päälä

Lirar gärna om du har tid över någon gång. Fast tid över är det visst inte gott om för mig heller förstås...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: Andreas Lundin skrivet  2 februari 2017 kl. 15:00:21
CiteraASL Rising Sun
ASL Hakka Päälä

Lirar gärna om du har tid över någon gång. Fast tid över är det visst inte gott om för mig heller förstås...

Med tanke på avståndet så borde det inte vara så svårt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

spacemonkey

Testar något annorlunda.

Nisse

Nu blir jag nog lynchad och utkastad och i allmänhet hånad. Senaste köp är Cottage Garden, ett spel där man planterar blommor med hjälp av Tetris liknande kartongbitar.

Innan ni bryter ihop fullständigt så bör jag väl tillägga att syftet är att få den snart sexåriga dottern intresserad av spel. Det kommer nog inte blir någon hardcore wargamer av henne men kanske lite lättare war games i framtiden. Och då måste man börja någonstans.

Spelar jag mina kort väl så kanske det blir nått vettigt om ett antal år. Rom byggdes ju inte på en dag så att säga...

Elias Nordling

Nej jag har aldrig märkt av någon antipati mot euros och vanliga spel här på forumet, och jag tror de flesta av oss är allätare.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

CiteraTestar något annorlunda.
Men vad ÄR det?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

spacemonkey

Citat från: Andreas Lundin skrivet  9 mars 2017 kl. 17:08:30
CiteraTestar något annorlunda.
Men vad ÄR det?

Sorry, tänkte det syntes på bilden men texten blev visst liten. Det är en deck builder.

Hannes

@spacemonkey: Ser mycket intressant ut. Uppdatera gärna med ett utlåtande om själva spelet! :)

Andreas Lundin

Vad heter spelet? Ser inte på min lilla telefonskärm.

Skickat från min iPhone med Tapatalk