Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GothCon 2010

Startat av f98alda, 22 september 2009 kl. 23:02:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Det är enkelt. Okunskap om systemet och om korten skapar obalans. Nybörjare drar oxå ner tempot.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: "tinG"Fredagsspel, det ryktas om ETO... ? Vad annars?
LGG kommer att köras grande för första gången, det går säkert att ordna deltagande där över något av frontavsnitten.
Vet iofs inte hur mycket regelgrävande vi kommer att tampas med ännu men sådant är du ju van vid.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Om man till det lägger att de olika länderna har olika mycket att göra är det grogrund för mycket frustration/dödtid.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Citat från: "Delirium"Om man till det lägger att de olika länderna har olika mycket att göra är det grogrund för mycket frustration/dödtid.
Jag tror det går utmärkt att hitta en bra uppdelning så jag är inte särskilt orolig för det.

Delirium

Oj då, mitt svar gällde HIS, inte LGG, såg inte att det kommit svar efteråt.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Citat från: "Delirium"Oj då, mitt svar gällde HIS, inte LGG, såg inte att det kommit svar efteråt.
Aha, i så fall har du mitt medhåll...  :)

silversixx

Citat från: "Delirium"Oj då, mitt svar gällde HIS, inte LGG, såg inte att det kommit svar efteråt.
Min erfarenhet är att det krävs en erfaren spelare för Hapsburg. Dock inte nåt sannolikhetsmongo, utan nån som kan spela snabbt och få spelet att flyta. Det är ofta där spelet kan stanna upp abrupt.
Likadant med Protestanterna.

Mode

Citat från: "Andreas Lundin"Nästa gång jag lirar HiS på ett konvent så vill jag försäkra mig i förväg på att alla från början kan reglerna och har spelat minst tre-fyra partier innan.
Kan det inte bli lite väl svårt att rekrytera (eller kanske snarare omvända, med tanke på temat?) nya spelare då?    :shock:
Just under konvent brukar flertalet vara sugna på att prova något nytt och jag har, på konvent, såväl själv provat många nya spel som introducerat andra till mina favoriter. Att det egna utbytet kanske inte blir optimalt är, åtminstone för mig, ett litet pris för att få ännu en att spela ett favoritspel med.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Andreas Lundin

förvisso
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Snowfox

Det ideala vore väl att lära upp några intresserade under konventet så pass att ni kan starta upp ett pbemparti efteråt, då hinner nybörjaren få känna på spelsystemet under trevliga former än att bara ha en regelbok att tillgå.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

Jag har iaf lirat mitt sista parti HiS via mejl.

Snowfox

Citat från: "Andreas Lundin"Jag har iaf lirat mitt sista parti HiS via mejl.

Det där var rätt definitivt, men du är säkert duktig på att rektrytera till andra spel.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.