Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

Beröm

Startat av Andreas Lundin, 2 oktober 2009 kl. 13:31:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Ville bara ge grundarna av denna sajt en:  :up:

Så! Då var det gjort!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Scipio

#1
Jajamänsan, jag håller med!
Massor med beröm, lycka, fruntimmer och rikedom är vad dom förtjänar!  :up:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

B_J_S

#2
Kan inte annat än hålla med.
Bra ordning och reda.
Intressanta och roliga inlägg.

Kommer helt klart att bli enastående när man byter till phpBB 3.x  :)
//Jonas

BigPapaBear

#3
Jajamensan!

En stor knäckemacka med stekt ägg till dem båda!  :up:  :up:  :up:

Elias Nordling

#4
Ja för fan, har gjort oerhört mycket för krigsspelssverige!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

#5
Citat från: "Elias Nordling"Ja för fan, har gjort oerhört mycket för krigsspelssverige!

De har gjort oerhört mycket för min plånbok också, men inte på ett sätt min fru uppskattar. ;)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

#6
Citat från: "Elias Nordling"Ja för fan, har gjort oerhört mycket för krigsspelssverige!

Ja, när man tänker på det. Krigsspelskonvent runt om i landet, Krigsspelsrum på "vanliga" konvent, folk i små hålor runt om i landet som hittar varandra....

Hur gör man för att nominera folk till Nobels fredspris?  :D

tobias

#7
Äsch... :oops:
Varmt tack, det värmer.

Citat från: "B_J_S"Kommer helt klart att bli enastående när man byter till phpBB 3.x  :)
När de släppte 3.x ville vi inte byta till det av två anledningar. Dels ville vi att några uppgraderingar skulle hinna släppas, för att täcka eventuella buggar. Sedan tyckte vi att det grafiskt var rejält... tja... fult. Men nu borde det ju finnas lite olika moddar som kan fixa fulheten.

Jag ska ta mig en titt på det, men vi kommer inte att uppdatera "bara för att".
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

B_J_S

#8
Citat från: "tobias"Jag ska ta mig en titt på det, men vi kommer inte att uppdatera "bara för att".
Tänker mest på det från säkerhetshållet.
Vet att de inte stödjer 2.x längre och det finns en del hål i 2.x som inte är fixade.
Kan bli riktigt illa om någon hackar sig in bara för att förstöra.

Var det som hände med ett annat forum, innan alla gick över till bradspel.net
//Jonas

BigPapaBear

#9
Citat från: "B_J_S"Var det som hände med ett annat forum, innan alla gick över till bradspel.net

Används verkligen Brädspel.net? Känns som en väldigt dålig rip off på BGG...

B_J_S

#10
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "B_J_S"Var det som hände med ett annat forum, innan alla gick över till bradspel.net

Används verkligen Brädspel.net? Känns som en väldigt dålig rip off på BGG...
Håller med.
Tanken är i och för sig god, men det finns inget som gör det till ett bra komplement till BGG.
Förutom att det är på svenska då, om det skulle behövas.
//Jonas

snowman

#11
Får också skicka ett beröm till folket bakom krigsspel.se

Jag är imponerad av hur aktiv denna site är trotts att den är mer nischad än bradspel.net.

När det gäller bradspel.net så används den faktiskt ganska flitigt också vilket glädjer mig. Det som främst bidrar är antagligen möjligheten att planera in träffar och få koll på var i landet brädspelare finns, men också såklart att kunna diskutera lite allt möjligt runt brädspel på svenska.

Speldatabasen är främst till för att kategorisera informationen så att den blir enklare att hitta, ex om någon skriver en review på ett spel eller om någon vill veta vad de andra medlemmarna tyckte om ett specifikt spel. Självklart kan speldatabasen vara ett minus också, folk har ju en tendens att tro att bradspel.net är ute efter att konkurrera ut större aktörer så som bgg vilket inte alls är tanken, man ska snarare se det som ett svenskt supplement.

Jag inser givetvis att det finns mycket man kan göra för att bygga ut det, men man får väga funktionalitet mot verklig nytta och den tid det tar att utveckla. krigsspel.se är ett bra exempel på en site som klarar sig bra utan extra funktionalitet.