Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Micro 27,28,29 December 2009

Startat av hybris, 21 december 2009 kl. 14:13:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

hybris

Den 27,28 och 29 december 2009 kommer jag att arrangera en Micro kampanj I Göteborg.
Platsen är Långängen 41 A på hisingen vid Wieselgrens platsen. Upplägget kommer att vara samma som de andra kampanjerna jag har kört där man främst är pluton, kompani eller bataljons chef. Andra typer av befattningar förekommer dock också.
Om man inte kan spela hela kampanjen eller bara del av dag så finns det alltid behov av motståndare.
Om du känner att du eller kanske någon kompis är intresserad så hör av er.
Tala om under vilka premisser du/ni kan vara med och spela och framför allt önskemål om vilken befattning du önskar inneha
Dom personer som kan spela störst del av kampanjen kommer jag att försöka ge tyska chefs befattningar i första hand, allt för att försöka få en kontinuitet i kampanjen.
Det kommer uppskattnings vis vara ett slag per dag om Tysken lyckas med att pressa sig framåt.

För mer info maila mig på:
mailto:Birger.hanning@gmail.com">Birger.hanning@gmail.com
Sprid och förstärk till vänner och kompisar , alla är välkomna.
Dropin spelare kommer alltid att vara välkomna, man kan inte ha för få spelare.

Förbandet är 197 sturmgeschutz abteilung.
Bataljonen består av 3 batterier och varje batteri består av 6st stugar och 3 st lednings vagnar samt underhålll av 3st bandvagnar.
Så Bataljonen har 18 stuggar 9 lednings vagnar och 9 underhålls bandvagnar.
Bataljons chefen åker även han i bandvagn.
Planen:
vi kommer att samlas kl 12,00 varje speldag med förhoppningen att kunna köra igång vid 13-14.
Meningen är att staben skall få förutsättningarna och kunna planera efter dessa , samtidigt som vi andra gemensamt fixar till terrängen om det skulle behövas.
Sedan så spelar vi till ca 21-22 på kvällen innan vi bryter.
Matrast sker samtidigt som vi spelar då man väntar på sin "tur".
Det brukar spelas spel samtidigt i ett annat rum för att tiden skall gå.
Varje dag är ett nytt scenario.Har tid förflutit däremellan så sker högläsning och enklare rollspel om den tiden.Förflyttning förluster och så vidare gås igenom samt nya order.

Lägsta position är tänkt att vara gruppchef med ansvar för två stugar.
Så det finns plats för minst 9 gruppchefer.
Fördelen med att spela flera dagar är att det är lättare med att stå ut med en "dålig" speldag.Det blir ju en chans till.
Ni som är intresserade kan väl maila mig snarast.

Vi kommer att behandla del av följande kampanjer.
Balkan 41 (Högläsning)
Ryssland 41.

Tanken är att vi skall följa detta förband genom kriget.
Så blir personerna bättre (man överlever) så bör man spara anteckningarna man får tills nästa gång.
Väl möt Birger

Vvornth

För er som inte känner till Birger så kan jag nämna att han är en av de gamla trotjänarna i Föreningen Ylva, Göteborg. Som också jag, TinG, Delirium och Silversixx tillhör.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Delirium

Frågan är om det verkligen var bra reklam.  :lol:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

jerry

Citat från: "hybris"Den 27,28 och 29 december 2009 kommer jag att arrangera en Micro kampanj I Göteborg.
Platsen är Långängen 41 A på hisingen vid Wieselgrens platsen. Upplägget kommer att vara samma som de andra kampanjerna jag har kört där man främst är pluton, kompani eller bataljons chef. Andra typer av befattningar förekommer dock också.
Om man inte kan spela hela kampanjen eller bara del av dag så finns det alltid behov av motståndare.
Om du känner att du eller kanske någon kompis är intresserad så hör av er.
Tala om under vilka premisser du/ni kan vara med och spela och framför allt önskemål om vilken befattning du önskar inneha
Dom personer som kan spela störst del av kampanjen kommer jag att försöka ge tyska chefs befattningar i första hand, allt för att försöka få en kontinuitet i kampanjen.
Det kommer uppskattnings vis vara ett slag per dag om Tysken lyckas med att pressa sig framåt.

För mer info maila mig på:
mailto:Birger.hanning@gmail.com">Birger.hanning@gmail.com
Sprid och förstärk till vänner och kompisar , alla är välkomna.
Dropin spelare kommer alltid att vara välkomna, man kan inte ha för få spelare.

Förbandet är 197 sturmgeschutz abteilung.
Bataljonen består av 3 batterier och varje batteri består av 6st stugar och 3 st lednings vagnar samt underhålll av 3st bandvagnar.
Så Bataljonen har 18 stuggar 9 lednings vagnar och 9 underhålls bandvagnar.
Bataljons chefen åker även han i bandvagn.
Planen:
vi kommer att samlas kl 12,00 varje speldag med förhoppningen att kunna köra igång vid 13-14.
Meningen är att staben skall få förutsättningarna och kunna planera efter dessa , samtidigt som vi andra gemensamt fixar till terrängen om det skulle behövas.
Sedan så spelar vi till ca 21-22 på kvällen innan vi bryter.
Matrast sker samtidigt som vi spelar då man väntar på sin "tur".
Det brukar spelas spel samtidigt i ett annat rum för att tiden skall gå.
Varje dag är ett nytt scenario.Har tid förflutit däremellan så sker högläsning och enklare rollspel om den tiden.Förflyttning förluster och så vidare gås igenom samt nya order.

Lägsta position är tänkt att vara gruppchef med ansvar för två stugar.
Så det finns plats för minst 9 gruppchefer.
Fördelen med att spela flera dagar är att det är lättare med att stå ut med en "dålig" speldag.Det blir ju en chans till.
Ni som är intresserade kan väl maila mig snarast.

Vi kommer att behandla del av följande kampanjer.
Balkan 41 (Högläsning)
Ryssland 41.

Tanken är att vi skall följa detta förband genom kriget.
Så blir personerna bättre (man överlever) så bör man spara anteckningarna man får tills nästa gång.
Väl möt Birger

SÅNT HÄR TRODDE JAG INTE EXISTERADE

FYFANDJÄVLARSHELVETE ATT MAN BOR SOM MAN BOR

REPRIS TILL SOMMAREN ???????
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

hybris

Brukar köra 2 ggr per år.
Mellan dagarna och i augusti precis innan folks arbete/skola börjar.
Målet är att vi skall följa 653 samt 654 schwere bataljonerna genom kriget.
Förhoppnings vis så kan vi köra något större slag i sommar.
Kanske kursk om jag är ute i godtid.
Jag postar här när det är dags nästa gång.
Birger

hybris

Så då är dagarna 3 av pansar porr över.
Jag vill tacka alla som var med och lekte.
Tänkte nog köra lite endags scenarion då och då framöver, så att vi kommer framåt i kampanjen.
Målet är att kunna köra kursk under året som kommer.
Tack en engång.
Birger

Strv102r

Var är bilderna? Var är rapporterna?  :x
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

hybris

Jag äger tyvärr ingen kamera :oops:

Vad gäller rapporter så kan jag nog skriva ihop något.

Birger

Strv102r

Citat från: "hybris"Jag äger tyvärr ingen kamera :oops:

Vad gäller rapporter så kan jag nog skriva ihop något.

Birger

Det är inte till mig ni ska skramla till en kamera, utan till hybris! Miniatyrspel om något lämpar sig för bildrapporter!
Edit: stavning
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

hybris

Hittade lite enkla terräng bilder från föra årets scenarion.
Men det gick ju inte att lägga upp bilder direkt.
Jag ska kolla med nogon polare hur jag gör.
Birger

jessicajournali

Hej
Jag är journalist och väldigt intresserad av att skriva om detta. Finns det möjligtvis några bilder att tillgå?
Lover of life, food,  Julbord,  Julbord i stockholm, Julbord i Göteborg

EvilSpook

Citat från: "jessicajournali"Hej
Jag är journalist och väldigt intresserad av att skriva om detta. Finns det möjligtvis några bilder att tillgå?
100:- på att det är Fager som skämtar!?   :lol:

//EvilSpook

Andreas Lundin

Kolla in länkarna om julbord. Aktuellt som fan.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Helt oskyldig. Däremot så tycker jag textens bruk av det krautsvenska ordet "stugar" är fruktansvärt roligt.

hybris

Citat från: "jessicajournali"Hej

Några bilder har jag nog. Fast jag vete sjutton om det är något att skriva om.