Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Combat Patrol (Compass games)

Startat av BigPapaBear, 22 december 2009 kl. 00:27:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Det här verkar ju lite intressant. Väldigt låg skala. Fick lite positiva vibbar. Vet inte riktigt varför. Får se om det håller i sig.

Combat Patrol
En mycket bitter liten man.

Scipio

Är det bara jag som får vibbar av Gunslinger goes WW2?
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Jag får vibbar av Hollywood. "Slåss på kyrkogårdar!" "Hoppa genom fönster!"
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mode

Citat från: "Elias Nordling"Jag får vibbar av Hollywood. "Slåss på kyrkogårdar!" "Hoppa genom fönster!"
Ett Ambush v.2.0 månne?   Hemska tanke!    :cry:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

Ambush utan det som gör Ambush så bra, i så fall  8)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Johnson

Annars är väl gamla West End Games Soldiers ett spel i ungefär samma skala som inte alls är så dumt....
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Mode

Citat från: "Andreas Johnson"Annars är väl gamla West End Games Soldiers ett spel i ungefär samma skala som inte alls är så dumt....
Det är åtminstone mer seriöst (även om det inte hindrade mig från att tröttna och kränga mitt exemplar för några år sedan) än vad detta verkar. Jag blir misstänksam när man försöker sälja in krigsspel med någon slags rollspelskryddning. Sådant brukar koka ner till något Hollywoodheroiskt á la Ambush.    :down:
[Hmmm, jag kanske behöver ta en extra pepparkaka till eftermiddagsfikat ...]

Up Front är fortfarande måttstocken för spel på denna nivå!    :ultra:

silversixx

Blä, dataspelsgrafik från 1999.
Jag passar nog...
Eller spelar Close Combat 3...

Snowfox

Citat från: "silversixx"Blä, dataspelsgrafik från 1999.
Jag passar nog...
Eller spelar Close Combat 3...

Den sista bilden i serien, med en kyrka (?) ser ut som en karta över ett rymdskepp i Traveller.  :lol:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BigPapaBear

Här sågas det friskt! :lol:

Jag tyckte att det verkade så charmigt att ena sidan på brickan visade soldaten stående, den andra hukandes. Det var nog det jag tyckte verkade roligast.  :)

silversixx

Citat från: "BigPapaBear"Här sågas det friskt! :lol:

Jag tyckte att det verkade så charmigt att ena sidan på brickan visade soldaten stående, den andra hukandes. Det var nog det jag tyckte verkade roligast.  :)
Så även min reaktion, fast lägg till en hink på den hu(l)kande sidan...

Mode

Citat från: "BigPapaBear"Här sågas det friskt! :lol:
En variant på julpyssel månne?  :wink:

Citat från: "BigPapaBear"Jag tyckte att det verkade så charmigt att ena sidan på brickan visade soldaten stående, den andra hukandes. Det var nog det jag tyckte verkade roligast.  :)
Men det är väl nästan standard i den skalan? Tycker jag känner igen det från en del andra spel även om jag inte kan direkt påminna mig någon specifik titel.

BigPapaBear

Citat från: "Mode"Men det är väl nästan standard i den skalan? Tycker jag känner igen det från en del andra spel även om jag inte kan direkt påminna mig någon specifik titel.

Fullt möjligt. Jag har aldrig spelat något på den skalan. Squad Leader är det mest inzoomade jag prövat. Föredrar nivåer då jag inte behöver bry mig om LOS.