Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nybörjarkurs i OCS i Stockholm, torsdag 28 jan

Startat av BigPapaBear, 22 januari 2010 kl. 09:40:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Häpp!

Intresserade viftar ivrigt med armarna. Skicka PM eller skrik till här. Deltagarantalet är begränsat - i värsta fall får jag väl hålla flera kurser. :)

Jag är på plats i lokalen (Västeråsgatan 10 i Vasastan) från 17:00 och börjar pilla lite, men vi kan väl sätta kursstarten till 18:00, så alla hinner från jobbet. Förhoppningsvis får jag med mig en lärarassistent också. Lille Fredrik.

Förkunskaper: Inga, men jag rekommenderar starkt att ni läser de fyra första sidorna i OCS-regelboken (ver 4.0). Finns här: http://www.gamersarchive.net/theGamers/archive/ocs.htm
På så sätt sparar vi lite tid.

Troligtvis leker vi lite med Baltic Gap för att lära oss systemet. Tanken är att ni ska få en intensiv introduktion till systemet så att ni sedan i lugn och ro kan sätta er med regelboken hemma och bli riktigt kloka.

Den här lilla annonsen går även ut via maillistan för lokalen.

Anmälda hittills:

* Jonas J (jonjac)
* Johan A (Johan)
* (jonash)
En mycket bitter liten man.

jonash

Skrik! :D

dvs, jag vill gärna vara med!

Den där mailinglistan, är det något man bör/får vara med på?

BigPapaBear

Citat från: "jonash"Skrik! :D

dvs, jag vill gärna vara med!

Den där mailinglistan, är det något man bör/får vara med på?

Skicka ett PM till Anders Fager. Gmail-konto (eller något som sorterar mail på samma sätt) rekommenderas.
En mycket bitter liten man.

Tordan

Jag är gärna med om det blir fler tillfällen, är bortrest den 28:e.
/Tord Hoppe

Southpaw

Tänkte bara höra om BigPapaBear (eller någon annan) har några planer på att anordna någon ytterligare nybörjarkurs i OCS i Stockholmsområdet?
Eftersom det är ett hett diskussionsämne i olika trådar här på forumet är det ju inte utan att jag blir väldigt nyfiken.
Jag har läst igenom den senaste versionen av grundreglerna men fick lite av den här känslan  :?  ibland... Det skulle vara kanon med någon som kan gå igenom någon spelrunda och förklara grunderna lite närmare.