Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Cityfight

Startat av jerry, 13 april 2010 kl. 15:47:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Finns det någon som spelat "CITYFIGHT" ? (spi 1979)
o om du i så fall kan ge en mycket kort resumé av spelet ?

/jerry
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Snowfox

Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Profit

Det verkar ju skitfräckt, synd att det lär vara lögn att få tag på ett ex nuförtiden. Men man kanske kan få tag på reglerna, för att studera double-blind mekanikerna?

Scipio

Två britter har listat varsitt ex för försäljning för £20 så det verkar inte vara särskilt eftertraktat eller svårt att få tag på.
"Randomization is too important to be left to chance"

Profit

Bah, orka ge sig ut på onlinesecondhandmarknaden...

ErikLj

Citat från: "jerry"Finns det någon som spelat "CITYFIGHT" ? (spi 1979)
o om du i så fall kan ge en mycket kort resumé av spelet ?

/jerry
Har ett gammal ex stående och spelade för många år sedan.

Komplext och bygger väldigt mycket att man litar på varandra. Vacker karta och en stor blandning av scenarior. Kräver bokföring.

Infanterireglerna fungerade bra men när fordon kom med spårade söksystemet ur. Vi upptäckte under en spelkväll att vi kört var sin fordonskolonn längst en väg och mött varandra utan att vi märkte det.

/Erik

Profit

Du råkar inte vilja sälja ditt ex för en billig (eller iaf inte hutlös) penning?

ErikLj

Citat från: "Profit"Du råkar inte vilja sälja ditt ex för en billig (eller iaf inte hutlös) penning?

Nej

jerry

Tack erik , det var en sådan liten kårnfrisk resumé jag efterlyste men det kanske går att house-rula angående fordonen ?

Du tycker ialla fall att spelet är värt att behålla ?
Det gläder mig.

/jerry
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

ErikLj

Citat från: "jerry"Tack erik , det var en sådan liten kårnfrisk resumé jag efterlyste men det kanske går att house-rula angående fordonen ?

Du tycker ialla fall att spelet är värt att behålla ?
Det gläder mig.

/jerry

Tror det blir svårt att behålla dubbelblindsystemet och ändra för mycket i sökreglerna. Grunden i sökregelrna var att du inte uppgav var sökaren fanns exakt utan bara inom vilket område sökningen skede. Spelledare kan vara en lösning.

Fordon hade en del andra effekter som inte kändes bra. Det var ingen större skillnad på olika pjäser, t ex hade en BMP med 73 mm samma verkan som en rejäl stridsvagnskanon.

Skulle rekommender att helt hoppa över fordon. Infanteriregelrna var de som kändes bäst.

/Erik

Mode

Citat från: "ErikLj"Det var ingen större skillnad på olika pjäser, t ex hade en BMP med 73 mm samma verkan som en rejäl stridsvagnskanon.
Sitter man i fel ända så bryr man sig kanske inte så mycket om skillnaden, det blir bara gradskillnader i helvetet då.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Profit

Om någon har ett ex och ska till LinCon skulle jag gärna testa ett parti.

(Drömmer vore ju egentligen att kombinera Cityfight och Fields of fire till ett enda stort testament till krigets totala vansinne)

Strv102r

Citat från: "Mode"
Citat från: "ErikLj"Det var ingen större skillnad på olika pjäser, t ex hade en BMP med 73 mm samma verkan som en rejäl stridsvagnskanon.
Sitter man i fel ända så bryr man sig kanske inte så mycket om skillnaden, det blir bara gradskillnader i helvetet då.

:up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

ErikLj

Citat från: "Profit"Om någon har ett ex och ska till LinCon skulle jag gärna testa ett parti.

(Drömmer vore ju egentligen att kombinera Cityfight och Fields of fire till ett enda stort testament till krigets totala vansinne)

Har tyvär annat för mig så inget LinCon för mig eller mitt ex. Däremot kan jag tänka mig ett parti om någon är intressserad och inte bor allt för långt bort från Gävle.

/Erik