Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

15mm Arnhem project .mot osterbeek/speltestning kampanj

Startat av Elimää, 12 augusti 2005 kl. 22:36:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Elimää

Nästan alla husen i arnhem är byggda med en källare. källarplanet tänkte jag bygga in i själva dioramat och sedan ställahusen på fundamentalisterna :) Min bedömning är att alla husen i sten i Norra delen av bilden och södra delen av den bilden har hus även de i östra delen av bilden har källare.

Min mall för hur de husen ser ut går efter bilden på husen ifrån denna bild.

Här kan man se hur jag tänkt mig det hela precis ovanför källarfönstren börjar husen jag bygger. Det andra byggs in i dioramat.

CiteraKan man komma in bland dem från under bron?
Hmm jag har lite svårt att förstå frågan, jag gissar att du menar uppifrån bron? I vilket fall skickar jag upp lite mer bilder på uppgångar till och från  bron lite senare idag...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

A F

Citat från: "Elimää"Nästan alla husen i arnhem är byggda med en källare.

Ser så ut på den nya bilden. De har i alla fall källarfönster. De där två-tre våningar höga husen har säkert en halvmeter stenvägg i källaren. Rena forten.

CiteraHmm jag har lite svårt att förstå frågan, jag gissar att du menar uppifrån bron?quote]

Om du ser de gröna pilarna på bilden jag lagt upp så visar de var du kommer in i kvarteret utan att passera en mur. Röd markerar alltså "fästningsvall" som är betydligt mer lättfösvarad än de andra avsnitten där det går att drypa in på gårdar både här och där. Tänkte hursomhelst mest på att det måste gå att röra sig under bron. Om den inte redan ibland husen landar på nått slags massivt fundament. Terrängvärdering är en kul sport... :ultra:

Elimää

Ja det är till och med ännu värre. Så här ser min värdering ut, de svaga röda är trähus utan källare. Det går att ta sig in inunder bron nästan obehindrat

blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

A F

Citat från: "Elimää"Ja det är till och med ännu värre. Så här ser min värdering ut, de svaga röda är trähus utan källare. Det går att ta sig in inunder bron nästan obehindrat.

Interssant. Är det här den verkliga stadskärnan, eller ligger den en bit från brofästet?

Elimää

Den ligger nordväst om brofästet som du ser här på detta flygfoto.

blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

A F

Citat från: "Elimää"Den ligger nordväst om brofästet som du ser här på detta flygfoto.

Fantastiska bilder.

Elimää

Gjorde klart det första taket idag, vart över förväntan...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

A F

Citat från: "Elimää"Gjorde klart det första taket idag, vart över förväntan...

Hoppas verkligen att man får se detta live, även om jag blir mer och mer säker på att du gör en miss när du bryter ner området till fristående hus. Men det kan vi ta över en sprit nångång.

Elimää

Citat från: "Anders Fager"Hoppas verkligen att man får se detta live, även om jag blir mer och mer säker på att du gör en miss när du bryter ner området till fristående hus. Men det kan vi ta över en sprit nångång.

Det gäller att ha mycket bly i luften då spelar det inte någon roll om man gör en eller ett flertal missar...

Hur brukar du bygga din terräng/hus då?
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Hellstone

Den bron körde jag över i somras :)
Vilket häftigt project  :up:

Simon Talla Talltorp

bilder på husen finns på http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=264 Dock inte i sin rätta miljö men dom fungerade utmärkt även för detta.

Elimää

Idag blir det lite mer byggande på husen, fick min gigantobeställning av trä från hobbyträ idag, så förhoppningsvis så ger det att det blir lite bättre kvalitet och mindre skärmoment. Jag är för övrigt in supply nu för tiden med 2mmfuru,2mmkartong, 1mmkartong,spackel,värmelim och färg. Det enda som det är lite dåligt av är wellpapp som ska köpas in lite mer i veckan
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Elimää

De närmsta veckorna så rullar marknadsföringen igång, så bygget kommer inte att vara lika effektivt. Om någon har tips på tidningar eller figurtillverkare så skriv gärna ett inlägg :)

Marknadsplanen ser ut som följande:

Minst 5 Tidningar ska kontaktas och erbjudas artiklar, 3 utlänska och två inhemska.
Minst 3 Figurtillverkare 15mm WWII ska kontaktas i fråga om sponsring.

Tidningar är:
Wargames illustrated  Vill ha en byggrapport och en efter gothconrapport
Wargames miniatures  Vill ha en rapport på 5400 ord.
Command & strategy  Har skrivit en artikel på 3 sidor med lite bilder, publiceras i nästa nummer
Fenix Kontaktad
Sverox
Har skrivit en ertikel som vart fyra sidor

Figurspelstillverkare är:
Battlefront  Kontaktad
Battlehonour Kontaktad
Peter pig Kontaktad
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Elimää

Som ett led i marknadsföringen så arbetas det med en Project Arnhem site som ska ha en första release i dagarna.
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Elimää

Har nu påbörjat ett samarbete med en person i England som har byggt hela market garden i 10mm, jag ser fram emot att ha mer kontakt med honom i framtiden. Nätverket med personer som är intresserade av Market Garden börjar växa till ganska stora mått, även om det är inspirerande anar jag att det kan bli lite betungande.  idag finns det personer som är allt ifrån bygger Arnhem till BF1942 till personer som bygger dioramor eller sitter på värdefull information...

Lance Nielsens bilder, kanske blir det en resa till England och spela detta diorama nästa år :)

blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]