Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av Mountains Aflame 1916

Startat av Strv102r, 19 maj 2010 kl. 06:44:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Hittade detta gratisspel på nätet som en del av en tidning i pdf-format. Tidningen, som har det förtroendeingivande namnet "No turkeys", är italiensk men spelets regler är på engelska. Det handlar om den österrikiska offensiven i Sydtyrolen , Strafexpedition, som var nära att lyckas men Brusilov-offensiven gjorde att den fick avbrytas. Således passar det kontextuellt bra att spela det spelet innan vi spelar DGs Over the Tops Brusilovscenario.

Spelet är DTP men kvaliteten är aningen högre än Lou Coatneys grejer. Brickor och del av kartan nedan!

Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

A F

Citat från: "Strv102r""No turkeys"
Inga turkier??

Scipio

Citat från: "Anders Fager"
Inga turkier??
Korrekt översättning är: "Inga kalkoner?".
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Scipio"
Inga turkier??
Låter inte klokt.

ErikLj

Citat från: "Scipio"
Inga turkier??
Låter inte klokt.

Snarare "Ingen flopp"

Turkey är amerikansk slang för något misslyckat/dåligt.

ErikLj

Citat från: "Strv102r"Hittade detta gratisspel på nätet som en del av en tidning i pdf-format. Tidningen, som har det förtroendeingivande namnet "No turkeys", är italiensk men spelets regler är på engelska. Det handlar om den österrikiska offensiven i Sydtyrolen , Strafexpedition, som var nära att lyckas men Brusilov-offensiven gjorde att den fick avbrytas. Således passar det kontextuellt bra att spela det spelet innan vi spelar DGs Over the Tops Brusilovscenario.

Spelet är DTP men kvaliteten är aningen högre än Lou Coatneys grejer. Brickor och del av kartan nedan!

Kul med ett spel om en rätt okänd kampanj. Har turistat i området och måste säga att mer olämplig terräng för krigföring får man leta efter.

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Elias Nordling

Jag förstod det som att det är samma system som i Galicia 1914, som är en strippad version av vahettere nu in the East, det stora östfronts-1914-monstret. Galicia 1914 var i alla fall spelet som övertygade mig att östfrontsmonstret inte var för mig. 90% administration av strid, 10% händelseutveckling.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Twilight in the East var namnet jag letade efter. Är litet seg i huvudet i dag.

pelle

Intressant. Jag förhandsbeställde  Strafexpedition, 1916, också ett italienskt spel, för ganska länge sedan. Enligt infon på csw (det brukar alltid gå sönder när jag försöker länka dit från det här forumet, så jag försöker inte ens nu) ska det vara färdigt senare i år.

Delirium

Citat från: "Elias Nordling"Jag förstod det som att det är samma system som i Galicia 1914, som är en strippad version av vahettere nu in the East, det stora östfronts-1914-monstret. Galicia 1914 var i alla fall spelet som övertygade mig att östfrontsmonstret inte var för mig. 90% administration av strid, 10% händelseutveckling.

Sådana rykten hade vi också läst innan vi gav oss i kast med Twilight in the East/"östfrontsmonstret", och konstaterade snabbt att det inte alls är sant så det är synd om du inte prövar på grund av det.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Det kan ju faktiskt vara så att han strippade Galicia 1914 på allt som var kul med Twilight in the East. Eller att den mindre skalan förtar all form av manöver och gör det monumentalt ointressant.

Andreas Lundin

TitE ger mycket utrymme för manöver.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Galicia 1914 bestod av två rader med brickor som varje omgång genomgick en avsevärd mängd processande för att se om de tog en eller två steg skada. Så minns jag det i alla fall.

Strv102r

Kartan utskriven och laminerad. Brickorna limmade och klippta. Idag tar nog The Big Push slut. Så snart börjar väl detta.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.