Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Flytt och spelarbrist?

Startat av Oriax, 24 juni 2010 kl. 23:58:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Oriax

Jo, nu har man fått reda på att det bär av mot Eksjöhållet så småningom.
Som jag förstått det ligger Eksjö centralt i Sveriges stora spelöken, dvs. inga spelare utom de i sportens värld. Stämmer detta?
De infödingar i trakten jag talat med ser ut som frågetecken när jag nämner figurspel och annat sunt.

Så, är det någon här som vet om det finns spelfolk i Eksjötrakten? Är själv 26, så däromkring är ju skoj om det finns folk med intresse av tärningar och krig.
/Jonathan

Andreas Lundin

Svinhult? Grattis!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Oriax

Känner till svinhult ja, menar du att det finns krigsspelare därute?
/Jonathan

Andreas Lundin

Nix, bara pingstvänner och värre. Jag slösade bort två år av mitt liv Eksjö. Något bittert minne.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Snowfox

>Som jag förstått det ligger Eksjö centralt i Sveriges stora spelöken

Det är bäst du blir religös, och helst inom pingströrelsen, annars kommer du att vara väldigt ensam där...den där bygden är ett socialt märkligt ställe.

Skulle tro att spel betraktas som djävulens påfund där.  :P
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

En gång i tiden fanns där tofsar (infanteriknektar), hu! Tur att den tiden är förbi... :wink:

Oriax

Ok, trist att höra.. :( Närmaste då? Jönköping/Linköping?
/Jonathan

MB

I Jönköping borde det finnas krigsspelare/figurspelare med tanke på att det var några som försökte hålla Höstbatalj för några år sedan. Det brukar alltid gå att snacka till sig lite krigsspel bland historiska figurspelare.

Lycka till i ditt sökande
 :up:

Elias Nordling

Finns ju litet spelare i Skövde.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"