Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tonkin 2nd edition

Startat av Kanger, 16 juli 2010 kl. 23:46:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Kanger

Tja, nu är rullningen i full gång. Här är några pics från playsetet

[/img]

jonjac

Klart intressant! Snyggt dessutom!

Vore kul med lite uppdateringar allt eftersom.

Kanger

Ta en titt här: http://www.legionwargames.com/legion_GotM_Tonkin.html

Där finns det mer material.

Kanger

Stardust

Varför heter det Large force 1 respektive 2?
(jag tänker mig att detta är en ruta för trupper som inte får plats i en hex)

Låter lite svengels, men det kanske bara är jag som tycker det :-)

Vore inte placeholder eller liknande namn bättre?

sfclinken

Ruggigt snygg karta. Gillar framför allt fälten, eller "clear" hexarna.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Kanger

Tackar. Preorders kan göras här: http://www.legionwargames.com/legion_tonkin.html  8)

Jo, "Large force" är kanske lite fantasilöst. Vi får se vad det blir i slutändan. De funkar i alla fall såsom offmap boxes för feta stackar. Hanoi plus två till brukar räcka.

Kanger

Strv102r

Jättesnyggt! Är det samma system som i "Ici, Cést la France"? Inte för att jag spelat det, men jag är lite sugen på båda och det underlättar om det är samma system...
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Kanger

Inte alls. Helt olika system. Men båda spelvärda, anser jag :-)

Har du tjänstgjort i Afghanistan så borde "Ici" vara spelet för dig (tjuvkikade på social consimworld). Ladda ner de senaste reglerna från Legion Wargames.

Å andra sidan, har du tjänstgjort i Afghanistan så borde även Tonkin vara spelet för dig :-)

Kanger

Spana på speltestcounters, version 2: http://talk.consimworld.com/WebX?50@79. ... @.1dd17eb3

Snowfox

>Jättesnyggt! Är det samma system som i "Ici, Cést la France"? Inte för att jag spelat det, men jag är lite sugen på båda och det underlättar om det är samma system...

Köp Ici! Kim har satt ihop ett helt fantastiskt spelsystem för den här typen av konflikter. Spelet och reglerna lider bara av en mycket brant inlärningskurva. Reglerna är i desperat behov av ett omfattande exempel av den typen som GMT är mycket bra på att lägga med i sina spel.

Det enda problemet är att finna spelmotståndare.  :cry:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Strv102r

Citat från: "Snowfox">Jättesnyggt! Är det samma system som i "Ici, Cést la France"? Inte för att jag spelat det, men jag är lite sugen på båda och det underlättar om det är samma system...

Köp Ici! Kim har satt ihop ett helt fantastiskt spelsystem för den här typen av konflikter. Spelet och reglerna lider bara av en mycket brant inlärningskurva. Reglerna är i desperat behov av ett omfattande exempel av den typen som GMT är mycket bra på att lägga med i sina spel.

Det enda problemet är att finna spelmotståndare.  :cry:

Vilket sammanträffande! Beställde ett i går kväll!
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Kanger

CiteraReglerna är i desperat behov av ett omfattande exempel av den typen som GMT är mycket bra på att lägga med i sina spel
Det är nog sant. Jag borde göra en och lägga till den i en ny version av living rules. Men tills dess bör man göra så här, läs långsamt och begrunda. Det är inte så många sidor och allt är skrivet i den ordning som gameturnen är i. Men allt hänger samman och gör man fördel A så får man ofta nackdel B på köpet (välkommen till insurgency wars 8) ). Det knepiga kan vara att greppa dessa kopplingar och att inte tro att man kan köra på som i ett vanligt wargame  (välkommen igen till insurgency wars :shock: )

CiteraVilket sammanträffande! Beställde ett i går kväll!
Tackar! Ladda ner living rules från Ici's sida hos Legion Wargames. Version 1.0c av reglerna är lite skarpare efter att jag har tvättat bort en del formuleringsbuggar. Maila mig eller skriv här om du undrar något.

Anledningen till att det inte kom med något spelexempel var nog tyvärr bara för att luften gick ur. Efter att ha gjort design, development och grafik så tog soppan slut där någonstans före målstrecket  :oops: men man får väl vara glad att spelsystemet tycks ha hållit.

Kanger

CiteraKöp Ici! Kim har satt ihop ett helt fantastiskt spelsystem för den här typen av konflikter.
Tackar!!

CiteraDet enda problemet är att finna spelmotståndare.
Det finns en cyberbox för Ici. Det finns också några heta fransmän (engelsktalande som wargamers tenderar vara) som har kört spelet. Du hittar dem och tråden om Ici på den här sajten: http://www.strategikon.info/phpBB3/viewforum.php?f=14&sid=c0bbc5f61441362cf183dfbabc88dab7, kolla med dem om de vill köra.