Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Kanger

Dien Bien Phu

Startat av Kanger, 17 november 2010 kl. 12:08:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Kanger


Kanger

#1
Uppdaterad karta.

Kolla igen.

Profit

#2
Ha, men det här kan ju vara intressant. Antar att de bruna maskarna framför vissa värn är VCs löpgravar, men vad är de långa, raka grå strecken?

Kanger

#3
Typ vägar

Kanger

#4

Kanger

#5

Profit

#6
Ah, jag tyckte att de verkade för raka och i för hög kontrast och kliade mig i huvudet.

Edit: tråden har fått mig att läsa på mer om slaget - har alltid varit fascinerad av belägringar - och det verkar ju ha varit ett galet slag indeed! Kan säkert bli skitskoj som spel, ska se om jag kan få tag på ett av de gamla.

Edit II: typ $280 skulle de ha för ett ex utan låda(!) på ebay. Så roligt ska vi inte ha det.

Kanger

#7
Oroa dig inte. $280 kommer mitt inte att kosta :D

Om du inte kan vänta och vill tjuvstarta något Dien Bien Phu så kommer MMP snart att släppa (ännu ett "Storm over...") "Storm over Dien Bien Phu". Annars har ATO ett också.

Profit

#8
Det känns som att för att det ska vara intressant för mig, så ska det vara hela slaget, inklusive logistik, grävningar, etc., vilket verkade finnas i Citadel-versionen. De bästa belägringarna är när man skalar något lite som en lök, bit för bit. Det finns alldeles för få bra brädspel om belägringar...!

jerry

#9
Spi´s gamla "art of siege warfare" är nog det du söker åtminstone "lille" i den serien.
La vantarna på ett gammalt "citadel" för två år sedan men det saknade regler, så det fick gå tillbaka till säljaren.
vad jag kunde se verkade det kul jag kunde ju kolla på charts osv.
$280 är lite grovt minst sagt.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Sten Ekedahl

#10
Har ett vagt minne av att någon (Claes Henriksson?) gjorde ett litet spel på Dien Bien Phu, som publicerades i anrika CSS News någon gång i den grå forntiden.
Wargames - Laborationer i historia

Kanger

#11

Kanger

#12

Kanger

#13
Arbetet på Dien Bien Phu fortgår. Det här spelet ska vara ett turneringsspel och ha snabba och enkla regler.


Elias Nordling

#14
Det här kommer jag nog slå till på. Slaget intresserar mig, din designpremiss låter lovande och vad jag sett hittills av det du gjort är du bra på att få till det historiska.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"