Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel säljes

Startat av Fredrik H, 6 februari 2011 kl. 13:05:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fredrik H

Jag gjorde en översyn och konstaterade att mina bokhyllor är fulla. Dags för utrensning således. Spelen är i bra skick om inte annat anges och jag bor i Järfälla norr om Stockholm, så om någon skulle vilja hämta eller träffas inom rimligt avstånd går det att ordna.

GD41 (Gamers TCS) sliten låda 150:-

Talavera (Gamers NBS) 150:-

GBoH Alexander deluxe (GMT) 150:-

Twilight struggle (GMT) 200:-

Barbarossa (SPI/TSR) 100:-

Chinese civil war (3W) 100:-

Fields of glory (MiH) 100:-

Fridens/ Fredrik

EDIT: Uppdaterad lista, det mesta är borta.

Strv102r

Austerlitz tror jag kan vara något för mig... Finns kvar hoppas jag?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Fredrik H

Jag lägger undan Austerlitz åt dig Ola. Eller, var det GMT:s?  :?

Strv102r

GMTs Austerlitz ja. Såg inte ens Gamers version.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Fredrik H

PM:at dig

hybris

Är det någon bra OB i GD spelen?

Kan man använda den för tex Micro kampanjer?

Fredrik H

I det stora GD-spelet (death ride) är det en väldigt detaljerad OOB, varenda pluton är med; trängtrupper, luftvärnsplutoner, verkstadsbrickor - allt du kan tänka dig. Alla stridsvagnstyper etc är också med. Jag skulle vilja påstå att det skulle vara väldigt lätt att överföra till micro. Skalan är 300 m per hex.
När det gäller GD41 så är det inte lika detaljerat, men det finns gott om underlag för microslag, det är också på plutonnivå. Inte i närheten av Death ride dock, det spelet har en mycket grundligare genomlysning på organisationen.
Här är ett exempel från BGG: http://boardgamegeek.com/image/759798/d ... eutschland

Snowfox

@Deathride:

14 stycken 11x17 kartor, det krävs plexiglas!

Hur ser reglerna ut till den här besten?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Fredrik H

Det krävs plexiglas!

Reglerna är rätt enkla, målet är ett "spelbart monster". Man kan gå och skjuta i valfri ordning i sin fas, vilket gör att man håller ner fienden med några och rycker fram med några etc. Opp fire, overwatch och annat är ju med, men avstånden (och därmed LOS) är inte så enorma då hexen är 330 m. Jag skulle säga att det är snäppet enklare än TCS.

jonjac

Citat från: "Fredrik Hornegård"Battle for Stalingrad (SPI) 150:-
Montys gamble (MMP) 150:-
Kan tänka mig dessa två! Skickar ett PM.

Tommy Röhs

Finns spelet "Death ride Kursk" kvar?

Andreas Lundin

Hunters from the sky (Gamers TCS) Trasig kartong 100:-

Leros (Gamers TCS) 200:-

Är dessa bokade/tingade?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Fredrik H

TCS-spelen finns kvar. Ska jag lägga undan dem åt dig?

Fredrik H

Citat från: "Tommy Röhs"Finns spelet "Death ride Kursk" kvar?

Det gör det. Intresserad?

Andreas Lundin

CiteraTCS-spelen finns kvar. Ska jag lägga undan dem åt dig

Ja, tack.

Besöker du typ Lincon eller Gothcon eller träffar du någon som ska dit? Isf kanske du kunde vänta med leverans av spelen till dess? Annars pröjsar jag förstås frakten.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East