Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

World in Flames i Malmö

Startat av Paerhc, 29 mars 2011 kl. 11:58:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Paerhc

Jag är intresserad av att spela World in Flames med Days of Decision. Jag har viss erfarenhet av det, men det var många år sedan jag spelade och jag har glömt mycket. Spelet har jag, men ingen att spela med och ingenstans att sätta upp det.

Hör gärna av er om det finns intresse!

Pär

paertraeff (at) hotmail.com

Delirium

Hej!

Via spelföreningen DMF i Lund är jag säker på att du hittar likasinnade (om det inte är ett problem att åka till Lund för att spela alltså, men det brukar det inte vara).

http://www.dmfonline.se/
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Adamius

Jag vore inte ointresserad av detta!
Vis tecum!

Paerhc

Vad bra! Då är vi två. Nu fattas det bara några till och någonstans att sätta upp spelet.

Jag har själva spelet World in Flames, regler till det och en massa påbyggnader.

Andreas Lundin

Jag har visst intresse. Största problemet är ju tidsbrist (flera andra projekt på gång), sedan är det himsklans långt mellan Lund och Malmö, vidare är det det där med platsbristen; vilket gör att jag måste tacka nej...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Paerhc

Det finns ju inget som hindrar att vi sätter upp spelet i Lund om det blir svårt här i Malmö. Kanske kan vi få några från DMF intresserade? Där finns det nog plats för ett spel.

Jag har inte varit på Spelens hus i Malmö och kollat än, så jag vet inte om det finns plats och intresse där. Kanske finns det någon som vet?

Pär

e-post: paertraeff (at) hotmail.com

Paerhc

Citat från: "Delirium"Hej!

Via spelföreningen DMF i Lund är jag säker på att du hittar likasinnade (om det inte är ett problem att åka till Lund för att spela alltså, men det brukar det inte vara).

http://www.dmfonline.se/

Ok, men då måste någon av dem ta kontakt med mig så jag vet hur många vi blir.

Andreas Lundin

Tror inte att DMF tillåter att man sätter upp ett lir där 6 månader.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Adamius

Vi spelar vårt parti Third World War på Spelens Hus i Malmö, men det går inte att lämna ett parti uppe i sex månader, där heller. Vi hyr in oss en helg i taget och packar upp/packar ner varje gång.
Vis tecum!

Paerhc

Jag tänkte titta in på spelens hus i Malmö i helgen för att se hur det är där. Kanske ses vi.

Adamius

Inte den här helgen, tyvärr. Andra planer. :(
Vis tecum!

Paerhc

Jag var på spelens hus idag. Det var inte en käft där. Antingen är det inget hålligång på helgerna eller så var jag där vid fel tidpunkt - runt 13.00.

Adamius

Spelens Hus har ingen löpande verksamhet, som jag känner till. Det är mest en lokal där olika spelföreningar kan hyra in sig efter behov och intresse. I alla fall är det så de själva har formulerat saken när jag pratat med dem.

Vi kommer att vara där nu i helgen (8-10 april) och spela Third World War. Du är välkommen att komma och hälsa på om du har tid, lust, ork och möjlighet. Enkelbrekt hade tänkt svänga förbi och hälsa på på lördag vid 1300 om du vill samköra.
Vis tecum!

Paerhc

Ok, det låter kul! Jag kommer vid ett-tiden på lördagen. Jag bor en promenad bort från spelens hus så det är ganska nära.

Andreas Lundin

Vad får man punga ut för att lira en helg?