Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fiendly Fire 2011

Startat av Andreas Lundin, 28 juni 2011 kl. 13:59:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Ett mycket bra tips är att göra upp med någon här på forumet om vad man ska spela (eller ta med sig en eller flera kompisar som gjort upp innan). Det är annars lätt att man hamnar i något slags spellimbo på FF! Det vill säga att alla redan är upptagna med något spel när du dyker upp. Med detta sagt så är det inte alls omöjligt att det uppstår spontan- spel på FF. Jag skulle till och med drista mig till att säga att det garanterat kommer uppstå slikt spel, men det är alltid bra att komma förberedd till FF. Det vill säga ha läst på regler och på annat sätt förberett sig.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Algard"vad kan en forstagangs besokare forvanta sig  :oops:

Trevligt sällskap, god mat, roliga spel. Men som sagt: hojta till här på forumet och gör en skön plan med någon/några om vad som ska spelas.

Utan tvekan Sveriges mysigaste konvent. En upplevelse!
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Någon annan som är sugen på ett slag i acw? LoB, CWBS, eller GBACW?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Sugen, men min närvaro är högst osannolik i år.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

lyckades träffa den helgen med Turkiet resan :(
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Vvornth

Amen va f...

Jag är i Las Vegas 2-4 Sep... Andra året i rad som jag missar FF, var på bröllop förra året.  :x
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

Vegas är inte så tokigt det heller! Bor du på nåt snajdigt ställe?

Vvornth

Citat från: "Andreas Lundin"Vegas är inte så tokigt det heller! Bor du på nåt snajdigt ställe?

Delar uppveckan på Cosmopolitan + TheHotel at Mandalay Bay. Hade faktiskt tänkt lyfta lite tips från dig Andreas...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Delirium

Det ser bra ut för FF, det visade sig att vi har varsin helg vi vill åka bort på i september så förhandlingsläget var gott. Några praktiska detaljer återstår, men kontentan är att jag är där.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Mattias Rönnblom

Om man vill ordna något så lägger vi gärna upp ett "event" på våra webbsidor. Det behöver inte vara så högtidligt - bara ta med ett spel och var beredd att förklara lite regler och vara med och spela.

Tommy Röhs

Nu var tågbiljetter & hotellrummet bokat!
 8)

Att prova på Axis Empires: Totaler Krieg! och/eller Axis Empires: Dai Senso! Skulle det kunna vara något?

Andreas Lundin

Scandic som vanligt eller?

Tommy Röhs

Citat från: "Andreas Lundin"Scandic som vanligt eller?

korrekt!

Delirium

Jag och Anders har diskuterat TK/Dai Senso, inte alls omöjligt att det är värt ett test, ska dock försöka kika på det innan dess för säkerhets skull.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Det lutar åt None but Heroes. Jag ska ha träningsläger här hemma. De som är intresserade kan väl hojta.