Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fiendly Fire 2011

Startat av Andreas Lundin, 28 juni 2011 kl. 13:59:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Granlid

Citat från: "Andreas Lundin"Det lutar åt None but Heroes. Jag ska ha träningsläger här hemma. De som är intresserade kan väl hojta.

Låter intressant. Jag börjar läsa igenom regelsystemet, så jag får en känsla för detta system.
Friendly fire isn't.

Scipio

Intresset verkar inte jättestort för att spela flera mindre spel under helgen.
Kanske får fundera på att säkra upp med några solitära spel eller hoppa på något monsterspel istället.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Roger, jag och Anders (och även Jocke om jag minns rätt) är företrädesvis intresserade av "mindre" spel, det vill säga ett spel per dag. TK/DS är intressant bara under förutsättning att vi inte spelar det hela tiden.

Får se om jag inte lyckas lura dig till att spela någon Britannia-variant den här gången!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Det låter intressant, då vet vi ivf. att vi blir några med det intresset. Granlid är också sugen på att dyka upp och spela ett gäng mindre spel.

Jag tar med mig en trave med spel så får man väl se vad det blir alltefter. Brittania är inte uteslutet, kan vara gött att testa på när man har fantaster som håller i det.  :)

Skulle dock gärna ha något planerat inför fredagen, misstänker att vi kommer att hänga på låset när dom öppnar.
Om någon som också tänker dyka upp tidigt är sugen på att starta upp något när det drar igång på fredag så kika i min vill-spela-lista nedan eller ge föreslag på egna sugen-på-spel.

Vill-spela-lista:
Bitter Victory
Red Sun Rising
Eagle & the Star
St-Lo
Empire of the Sun
A Splendid Little War
Case Yellow
Persian Incursion
Hearts & Minds
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

CiteraLåter intressant. Jag börjar läsa igenom regelsystemet, så jag får en känsla för detta system.

Hm, har du spelat med the Gamers skrivna ordersystem förrut? Det allra viktigaste är att få kläm på det.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Granlid

Inte mycket tyvärr, Roger satte upp April's Harvest (CWB) så jag fick uppleva oredan och få en känsla för ordersystemet. Det ska väl inte skilja sig så mycket från LoB?

Som det ser ut nu så kommer jag dock att prioritera spel med kortare speltid, såsom Roger nämnde ovan.
Friendly fire isn't.

Andreas Lundin

ok. Ja, ordersystemet är inte jätteannorlunda jmf m CWB. Jag misstänker att vi sitter med None But Heroes fredag och lördag åtm.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

rensarn

Tjena allihop!

Kommer att dyka upp på FF någon gång efter fredag lunch och kan stanna till söndag kväll.

Kan ännu inte bestämma mig när det gäller flera små eller ett stort spel.

Har en viss revanschlust har jag däremot för det där operationella Nappe-spelet Jena där jag misslyckades kapitalt för några år sedan - om någon har lust?

Tre stora kartor, låg brick-densitet och enkla regler...hm låter som ett visst ställningstagande.
Rensarn

Elias Nordling

Finns en LITEN chans att jag dyker upp, åtminstone en del av tiden. Det är beroende av när min son ska opereras. Om jag kommer spelar jag gärna något snabbspelat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Citeranågot snabbspelat

Då skriver jag upp dig på AETO-listan!

Elias Nordling

:lol:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

MB

Jag är inte helt säker på om det blir något FF för mig.
Men om det blir av vilka spel är planerade och som behöver en spelare?

Andreas Lundin

Vi har ju planerat för None but Heroes i Line of Battle-serien, men nu har Ardennes '44 dykt upp som en bubblare. Det har en hyfsad chans att bli färdigspelat. Särskilt om man är fler än två spelare!

MB

Ardennes '44 låter väldigt intressant, det hade varit fint. Line of Battle-serien har jag dålig koll på.
Jag återkommer så fort jag vet hur det blir med min närvaro på FF.

Folket

Jag kommer ner på friendly fire.

Dai Senso ser spännande ut. Jag är på att spela det.