Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Gamla krigsspelsrelaterade tidningar på nätet (var: Moves)

Startat av pelle, 13 december 2011 kl. 12:07:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Gamla (SPI-)Moves, första 60 numren, inscannade och gratis:
http://www.archive.org/search.php?query ... publicdate

Trevligt. :D Jag gillar gamla speltidningar. Gamla Moves är bland de bästa.

(Hade någon verkligen rätt att lägga upp de där filerna? Brukar du titta i munnen på en given häst? Precis...)

Micke G

Jag hittade faktiskt, av en slump, massa nr (över hundra sammanlagt) utav gamla Boardgamer och The General.

B_J_S

Citat från: "Micke G"Jag hittade faktiskt, av en slump, massa nr (över hundra sammanlagt) utav gamla Boardgamer och The General.
Intressant.
Någon länk som du kan dela ut?
//Jonas

zilver

Det kan faktiskt vara legalt. Det har diskuterats om gamla Generaltidningar också. I vilket fall måste det finnas någon som driver frågan och kan visa ekonomisk förlust på att det läggs ut. Tack för länken i alla fall.

pelle

Nej, det behövs ingen ekonomisk förlust.  Kan bli dyrt ändå.

Hittade komplett samling Ares för ett par år sedan, men har inte lyckats hitta tillbaka. Var sajt med C64-böcker/tidningar (huh?).

pelle

zilver

Det lär behövas någon som driver frågan i vilket fall, det är svårt att komma förbi.

Ares var en trevlig tidskrift med en del intressanta, om inte alla gånger bra, spel.

Snowfox

General fram till vol 25 går att läsa under länken downloads:

http://www.ahgeneral.org/index.html
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

pelle

Citat från: "zilver"Det lär behövas någon som driver frågan i vilket fall, det är svårt att komma förbi.
[/q]

Jovisst och det verkar helt förvirrat vem som äger vilka rättigheter.

Bäst att inte försöka tänka för mycket. 8)

[q]Ares var en trevlig tidskrift med en del intressanta, om inte alla gånger bra, spel.

Ja, det är många speciella spel.  Passar sig nog ofta bättre i form av gratis-PDF än fysisk (spelbar) tidning. Pandora-spelen är de enda jag har köpt (men det ena kom aldrig hit från ebay-säljaren, så det får jag väl köpa igen någongång). En del roliga artiklar också och faktiskt några läsvärda sf/fantasy-berättelser.

pelle

Moves på archive.org: "The item is not available due to issues with the item's content." :(