Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

ge mig tips

Startat av jerry, 25 januari 2012 kl. 15:16:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Hej jag är en gammal gamer som fastnat lite i nostalgiträsket har inte köpt spel på länge tycker jag har tillräckligt osv. osv.

Jag letar efter lite nytänk  dvs bort från låsta turns bort från låsande zoc etc etc.

Finns det något spel som verkligen är innovativt har sneglat på "devils cauldron" o "twilight in the east"  dom verkar ha lite annorlunda aproach.

Har jag rätt ??

WIF har en härlig sequence of play med variabla turns o variabla initiativ.
ASL likaså en härlig squence of play

/jerry
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Scipio

Svaret på alla problem är ETO eller AETO.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

1914: TitE är väldigt traditionellt vad gäller turn sequence och så, samtidigt som det har en innovativ behandling av divisionernas successiva nednötning av stridsvärde och personalstyrka. Det, liksom hur spelet handskas med supply (underhållstjänsten) är spelets behållning tycker jag. Sedan krävs det kanske att man har ett särskilt intresse för östfronten eller är nyfiken på det.

Jag har krigsspelat sedan tidigt 80-tal och finner att spelen som görs idag i mångt och mycket är överlägsna de gamla. Nästan på gränsen till att det är onödigt att titta längre bakåt än till år 1990 ungefär. Men det är vad jag tycker. Många kan ha andra åsikter förstås.

De mest intressanta "nya" systemen har kommit i dessa spel (ingen inbördes ordning):

1. Lost Victory med sin FUBAR-tabell och uppbrutna - reaction movemenet-spelsekvens/turnorder.
2. Roads to Leningrad med sin chit-pull. Finns många chit-pullspel.
3. CWBS, LoB och TCS av Dean Essig, med skrivna ordersystem
4. OCS's surprisesystem och supply-system
5. Victory in the west-systemet, vars främsta prestation kanske är Killing Ground.
6. GMT's East Front-system är också en höjdare. Mer spelbart än vad regelsystemet ger intryck av. Efter några rundor "sitter det" och man bläddrar mycket lite i böckerna.
7. Vill man ha något helt annorlunda och intressant på taktisk nivå med varierande och skum sequence of play så är det Fighting Formations som gäller.Lock'n Load kan med skohorn också passa i kategorin.
8. Vill man ordna med kort och varierande turn-order, så kan man skoja till det med Combat Commander-serien.
9. Bästa implementeringen av den kortdrivna serien spel är väl annars Paths of Glory eller för multispelarvarianten Here I Stand.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

jerry

Man tackar , det var något sådant här som jag ville se.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade