Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel för dator och mobiler

Startat av jonjac, 25 september 2011 kl. 08:16:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Citat från: "Tordan"Jag har för mig att den AAR:en skrevs under beta, det poppar inte upp någon windows-meny nu. Hexagoner är on/off. Finns för övrigt "viktigare" saker att klaga på, t.ex. borde man kunna visa enheter som tillhör samma HQ på ett bättre sätt.

Det där med att visa Windows-dialoger (eller Mac-dialoger om man är på en Mac) är något jag stör mig väldigt mycket på. Det är säkert bara jag. Tycker det förstör inlevelsen. Plötsligt är jag inte i Polen 1939 utan framför en dator 2011 igen. Om det var en beta kan jag förstå, annars verkar det väldigt slappt av utvecklarna.

Hexarna var inget direkt klagomål. Det verkar vanligt att man gör screenshots med hexarna avstängda, för att det ska se lite snyggare ut.

CiteraPelle, för mig låter det som att du vill ha brädspel på datorn vad gäller själva komplexiteten på simuleringen?

Ja, ungefär. Det är ganska lagom mycket information för mig att hantera. Det vore kul att se andra roliga sätt att göra krigsspel på också om någon kommer med något kreativt, men jag gillar inte de där spelen som är som brädspel men med massa mer siffror att hålla reda på.

CiteraDet jag känner till som kommer närmast det är Battle Academy som jag nämnde tidigare, demo finns. Där får du som spelare stöd med LOS och hur långt du kan flytta enheter, i övrigt är det en rätt "simpel" simulering (inget fel i det).

Laddar ned demon just nu. Det kanske kan underhålla som sagt. Det är nog inte drömspelet jag letar efter, men det kanske kan vara kul tidsfördriv i väntan på drömspelet. Minns inte varför jag inte provade det tidigare.

Tordan

Om du verkligen vill ha hexagoner så är följande inget för dig, men en av mina klara favoriter vad gäller krigsspel på datorn är Command Ops: Battles from the Bulge. Demo och ett gäng bra tutorialvideos finns tillgängliga här. Som f.d. militär är det nog det närmaste jag upplevt "verkligheten" på olika sätt.

Lycka till, hoppas något faller dig på läppen!
/Tord Hoppe

pelle

Jag har det gamla Airborne-spelet, som väl är första i serien med Command Ops? Kom aldrig in i det riktigt. Om det kommer ett sådant spel på ett tema jag tycker är kul och som inte kostar ett halvt prisbasbelopp ska jag titta närmre på det.

Battle Academy tyckte jag var lite sådär. Steel Panthers 3D ungefär. Demo-kampanjen var lagom. Godkänt, men inget köp.

Det var inte ens jag som startade tråden. Bara hakade på. Kul att se olika förslag.

:ultra:

BigPapaBear

Digitala spel luktar inte. Jag gillar att lukta på nyöppnade brädspelskartonger...
En mycket bitter liten man.

Tordan

Fick nys om Armored Brigade. Vet inget om det, tänker ladda ned och prova. Det är ett "hemmaprojekt" som är gratis.
/Tord Hoppe

Erik Axel

Om Command blir något över huvud taget och till på köpet som det ser ut att bli kommer det vara det enda jag behöver på mycket länge. Jag menar, de sitter och modellerar hela det sovjetiska strategiska lv-systemet på åttiotalet, Hen House-radarn i Skrunda visas på skärmdumpar...

Det är ju lite sorgligt samtidigt, för det kommer oundvikligen leda till att jag spelar mindre pappers-Harpoon, något som har sin alldeles egna charm, med passare och allt.

[/url]