Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GMTs Operational Series

Startat av BigPapaBear, 25 september 2005 kl. 15:51:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Såg att Operation Mercury ligger som Reprint på GMTs P500. Är det någon som har spelat det?

Jag tycker att spelsystemet i Operational-serien är trevligt - en av mina tidigaste krigsspelsbekantskaper...  :oops: .
Dock så lämnar väl deras Air Bridge to Victory en del att önska vad dynamik (iof sig, vad kan man begära av Market Garden-spel?) och Operation Shoestring (Guadalcanal) tappar helt den historiska känslan genom sina Automatic Victory Conditions.

Eller finns det någon annan tillverkare som rockar ännu hårdare på operationell nivå? Har funderat en del på MMPs OCS, men jag vill gärna ha något som kanske går att spela klart på 12-24 timmar (är det riktigt bra kan det få ta längre tid). Och gärna en karta på max 120x65 cm...
En mycket bitter liten man.

magnno

Vaför inte prova The Gamers (MMPs) SCS-serie. Förvisso inte strikt operationell men helt klart värt att spela. A Mighty Endevour är den senaste i serien.
"Det finns inga gränser för vad folk kan hitta på när de saknar fantasi." / av Ove Hoff

BigPapaBear

Citat från: "magnno"Vaför inte prova The Gamers (MMPs) SCS-serie. Förvisso inte strikt operationell men helt klart värt att spela. A Mighty Endevour är den senaste i serien.

Mighty Endeavor ingår i kollektionen och är riktigt trevligt, även om jag har spelat det lite för många gånger mot folk som ger upp efter runda 5-10-nånstans. Jag är sugen på att prova på andra spel i serien.

GMTs serie är detaljrikare och det kan jag ibland sakna i SCS. Dock är t.ex Operation Shoestring inte ett särskilt bra spel, så det var väl därför jag undrade.

P-O Jönsson

Om de tar och snyggar til kartan en aning och trycker markerna på lite tjockare kartong så blir det nog bra. Har spelet och gillar också systemet.

Deras Kasserine skall tydligen påminna om det, liksom Roads to Leningrad. RtL är en aning förenklat.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

tinG

Citat från: "BigPapaBear"Eller finns det någon annan tillverkare som rockar ännu hårdare på operationell nivå? Har funderat en del på MMPs OCS, men jag vill gärna ha något som kanske går att spela klart på 12-24 timmar (är det riktigt bra kan det få ta längre tid). Och gärna en karta på max 120x65 cm...

GMT's
- Ardennes '44 (tar mer än 24 timmar men är VÄLDIGT BRA)
- Ukraine '43 (har god vitsord..)
- East Front Series (från scenarion som spelas klart på en kväll till hela östfronten på rgt/div-nivå som tar 12 timmar att sätta up!)

MMP
- OCS (Tar lång tid MEN är riktigt riktigt bra. Förnärvarande finns endast Tunisia, DAK & Korea tillgängliga från MMP)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"- Ardennes '44 (tar mer än 24 timmar men är VÄLDIGT BRA)

Funderade på att slå till på det med 50% rabatt, men plånboken sa 'inga fler spel just nu'. Med tanke på hur bra rykte det spelet har verkar jag ha gjort en miss...