Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Inreda spelrum

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 17:19:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "magnus"Jag har en Barbie klädd som Kitty Kellermann, Salon Kitty (1976).
Skall ta ett foto på henne enderadagen...

Äntligen nått skoj. Det finns en action-figur som föreställer Private Vasquez från Aliens. "Ever been misstaken for a man?"

Scipio

Citat från: magnusStort bord, sköna stolar och bra belysning.

Helt klart viktiga saker för komforten.
Själv kan jag rekomendera Ikeas "Norrsken" med fem spottar.
Dom har lagom behagligt sken och klarar av att ge jämn belysning utefter hela spelplanerna på exempelvis DAK II..    <!-- s:up: -->:up:<!-- s:up: -->
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

Nu har vi skymtat den för många gånger, Roger, fram med en bild på spelhyllan! :)
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Scipio

Citat från: magnusStort bord, sköna stolar och bra belysning.

Stolar är ju också som sagt viktiga grejer om man gillar monsterspel eftersom man kan tillbringa ett tag i dem.

Jag hittade ett par av den här stolstypen på Göfab för 400 kr styck. Klart godkänd bekvämlighetsfaktor.

Scipio

Någonstans att förvara spelplanerna mellan spelomgångarna är också bra så att man kan ha flera monsterspel igång samtidigt.

Närbild

Scipio

Och som sagt ett bra bord är guld värt.
Jag ritade ett eget bord och bad en snickare jag kände bygga det efter mina mått.

Måtten är rätt viktiga om man vill kunna spela bekvämt.

Bordet är byggt för att kunna inta 4 standarduppställningar.

Den minsta rymmer 2x2 standardspelplaner, exempelvis Gamers "Enemy at the Gates" eller 3x1 spelplaner som till exempel Gamers Korea.

Det näst minsta formatet rymmer 2x3 spelplaner till exempel Guderians Bitzkrieg II eller This Hallowed Ground.

Guderians Blitzkrieg II

This Hallowed Ground

Det går också att sätt upp det så att det blir långsmalt så att det exempelvis kan ta DAK II.

DAK II

Och sen i sitt största format så sväljer bordet 3x3 spelplaner som till exempel War in Europe av SPI eller Seven Days Battle serien av Gamers.

Seven Days Battle

Som jag brukar säga, det krigsspelande inte lär en om snickrande och kontorsmatriel är inte värt att veta.   <!-- s:D -->:D<!-- s:D -->

Scipio

Citat från: tobiasNu har vi skymtat den för många gånger, Roger, fram med en bild på spelhyllan! <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

Hehe, spelhyllor till och med...     <!-- s:) -->:)<!-- s:) -->

Tar bara med de tre hyllorna i spelrummet eftersom den fjärde hyllan mest innehåller sällskapsspel och dubletter.

Holmgren

:o Det där är nästan obscent! Pansar-Porr för att citera en av mina lärare på universitetet en gång i tiden (han hade inte godkänt vår hobby)!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

cabal

:shock:

Och jag trodde jag hade mycket  :cry:

:up:
Better to burn out then to fade away - Kurgan, Highlander

Delirium

Det är verkligen bisarrt mycket spel, men credits till dig Roger, för din samling.  :up: [/quote]
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Flest spel när man dör vinner väl?   :)

Finns väl några som ännu ligger före är jag rädd för...   :o

berna

Framförallt blir man imponerad av den Preussiska ordningen!  :up:

Delirium

Såklart. "Om du nu ska bränna alla våra pengar på dina idiotiska spel kan du väl åtminstone ha ditt rum i ordning."

:wink:
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Holmgren

Citat från: "Scipio"Flest spel när man dör vinner väl?   :)

Ehhh, ja! Jag citerar en av de slogans som www.krigsspel.se använde till reklammaterialet på BSK22: " Man kan aldrig stacka för många brädspel!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Magnus2

Citat från: "Scipio"Hehe, spelhyllor till och med...     :)

Woaow alltså, man blir alldeles varm om gamla krigsspelar-hjärtat...

Själv har jag gjort mig av med nästan alla spel och spelrummet har blivit nerbantat till en spelhylla (jäpp...familj).
Vilket får mig att fråga, Scipio, har du gjort din hylla för spelplansförvaring själv eller köpt den nånstans?

Annat var det när vi spelade Fire in the East/Scorched Earth på ett pingisbord i kompisens kallgarage mitt i vintern. Det blev lite för mycket realism...

Magnus