Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

I spelens världar

Startat av Granlid, 12 mars 2012 kl. 11:18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Granlid

På Åbo slott kommer det mellan 2012-04-27 och 2013-03-23 finnas en utställning som heter I spelens världar.
Uplägg eller omfattning har jag inte kunnat hitta information om än.

Men det som fick mig att uppmärksamma detta var följande bild från Åbos turistbroschyr.
Så, vem kan först identifiera vilket/vilka spel som counters och karta är från.

Friendly fire isn't.

Fredrik H

Ah, mitt första krigsspel: AH:s Russian front. Det är fortfarande kul 27 år efter införskaffandet.

:up:

sfclinken

Citat från: "Fredrik Hornegård"Ah, mitt första krigsspel: AH:s Russian front. Det är fortfarande kul 27 år efter införskaffandet.

:up:

Även mitt första. Inköpt på Bosses Hobby i Malmö.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Delirium

Bosses hobby! Där har det köpts spel vill jag lova, kommer fortfarande ihåg när jag och polarna tog bussen från Lund till Möllevångstorget, shoppade loss på varsitt spel och tog första bästa buss hem igen.  :P
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Mosse

Citat från: "Granlid"Uplägg eller omfattning har jag inte kunnat hitta information om än.
Hittade den här sidan på finska...

Citat från: "Åbo museicentrum"Todellisuuden jäljittelyä vai pakoa todellisuudesta? Pelit voivat olla molempia! Pelien maailmoissa -näyttely esittelee pelejä, joiden avulla on opetettu strategiaa, uppouduttu historiaan tai eläydytty fantasiaan.
Citat från: "Fri översättning"Imitation av, eller flykt från verkligheten? Spelen kan vara bägge! I spelens värld-utställningen presenterar spel, med vilka man har lärt strategi, fördjupat sig i historia eller levt sig in i fantasin.

Granlid

Jag har beordrat min släkting, som läser i Åbo (och är spelintresserad), att sammanställa en rapport efter besöket.
Friendly fire isn't.