Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2012?

Startat av Rydfalk, 4 april 2012 kl. 06:47:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Skulle du komma på Friendly Fire 2012

Ja!
10 (71.4%)
Ja, men bara helgen 31/8 - 2/9
2 (14.3%)
Ja, men bara helgen 7/9 - 9/9
2 (14.3%)
Nej, blir vi bara "Krigsrumsstorlek" kan det lika gärna vara.
0 (0%)

Antal personer som röstat: 14

Omröstningen har avslutats: 5 maj 2012 kl. 06:47:58

Rydfalk

Sent skall syndaren vakna...

Som ni har sett på forumet har Mattias som arrangerat ASL på Friendly Fire beslutat sig för en paus i konventskörandet på grund de klassiska tidsätarna hus och barn. Pelle har drabbats av samma typ av parasit. Undertecknad som befinner sig ett par Game Turns längre fram har kanske närmast ett motsatt problem.

Finns ett intresse för FF ska vi dock inte släppa detta lilla rara konvent bara så, i alla fall inte utan att kolla om vi ändå kan känna att vi når en kritisk massa av spelare. Tror också att vi kan fixa den lokal på Generalsgatan där vi varit två gången tidigare.

Alltså en liten poll - se ovan - med ett par av de mest troliga datumen.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Kanonbra idé. Jag är på.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

tinG

Nice
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Jag har svårt att direjt lova något men blir det av har jag ambitionen att komma.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Jag är där.
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Ok, det känns som vi blir minimum 10, då rullar vi detta! Grabben (Villiam) är redan bokad på att rodda kiosken - som han gjort de senaste åren.

Får se om det blir någon webbplats i år, Mattias håller på att flytta såväl sin biologiska som sin serverfamilj, men sedan kanske jag uppdaterar den.

Fortsätt gärna pollen så bestämms datum senast till LinCon.

/Mikael

jonjac

Samma läge för mig som för Elias. Kan inte binda mig så här långt i förväg, men kan jag så kommer jag. Ser fram emot ett (till?) parti Virgin Queen...

Klas Malmström

Det planeras för en ASL-turnering* i Borås och jag tror det i princip är bestämt till helgen 7/9 - 9/9.

Så jag röstar givetvis för helgen 31/8 - 2/9 - så jag kan vara med på båda.  :D
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Citat från: "Klas Malmström"Så jag röstar givetvis för helgen 31/8 - 2/9 - så jag kan vara med på båda.  :D
:up:

Andreas Lundin

Säg bara till om det är något man kan hjälpa till med.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Rydfalk

Citat från: "Andreas Lundin"Säg bara till om det är något man kan hjälpa till med.
Brassa välkomstchili kanske  :up:
/Mikael

carlsson

Vi har ganska långtgående planer på att arrangera "Supporting Fire" i Borås den 7-9 september. Som alltså då skulle ersätta Friendly Fire detta året, med ASL-turnering och ett antal andra arrangemang.
Vi har inte hunnit göra det officiellt än bara.

Men om det nu blir en happening i Linköping trots allt, så känns det ju smartare att slå våra tärningar ihop. Jag ska kollande dom andra om det är intressant.

När vet ni om det blir av i Linköping?
Andreas Carlsson, Borås, Sweden

www.aslsweden.com
www.trojangames.se

Rydfalk

Beslutet att köra är taget. Vi har lokal och personal, fast det var ju inte så komplicerat om man ska vara ärlig.

/Mikael

carlsson

Citat från: "Rydfalk"Beslutet att köra är taget. Vi har lokal och personal, fast det var ju inte så komplicerat om man ska vara ärlig.

/Mikael

Kanon. Kör den 7-9 september så är vi också med! The more the merrier. ;)

www.aslsweden.com
www.trojangames.se

carlsson

För dom som är intresserade så blir det inte ASL-turnering på årets Friendly Fire. Vi kommer istället att ha en ASL-turnering i Borås den 7-9/9.

Mer information kommer inom kort.

www.aslsweden.com
www.trojangames.se