Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2012 31/8 - 2/9

Startat av Rydfalk, 7 april 2012 kl. 15:30:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Efter ett par dagars poll och diskussioner stryker vi frågetecknen. För att inte blanda ihop Friendly Fires traditionella ASL-turnering, med sin speciella scenariopack etc, väljer vi att inte köra någon ASL-turnering på årets FF. Vi lägger därför också årets FF så att det inte krockar med den planerade ASL-turneringen i Borås den 7 - 9 september.

Friendly Fire 2012 kommer alltså att gå av stapeln fredagen den 31 augusti och pågå till söndagen den 2 september.

Preliminär lokal är Generalsgatan (c:a 1,004 km från resecentrum) dit gamla grognards redan hittar. För de yngre generationerna kan vi säga:
WGS 84 decimal (lat, lon):58.42293, 15.62638.

Vi utlovar spel i tre dagar i sedvanligt trevligt sällskap - även om vi bara kommer att landa runt halva styrkan. Kiosken kommer självfallet vara bemannad och utrustad till tänderna med med sina frasiga fransoser, välkomstchili, kaffe, kladdkaka och de traditionella tilltuggen.

Eget kök finnes så om vi önskar den traditionella hämtmaten eller om vi ska hyra in våra chilikockar även för lördagskvällen kan diskuteras, lämpligen i denna tråd.

Det kommer att gå att sova i lokalerna och det finns dusch i källaren.

Finns intresse kan vi även komplettera traditionen med enklare vickning (det fanns t ex en gång ett önskemål om ostbricka) och säkert något trevligare att dricka än sprite och cola-zero. För de som önskar föra heta och fuktiga regeldiskussioner framåt natten lär det även finnas en bastu - obs, medtag reglerna på egen risk!

Då rullar vi detta!
 :ultra:

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Mycket trevligt, jag ska göra allt jag kan för att komma dit!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

rensarn

Tjaba!

Förhandlingar om ledighet, sovplats och barn har dragits igång.

Ambitionen är den vanliga - störst/snyggast karta med mest brickor.
Rensarn

Scipio

Är där! Får gräva lite i vill-spela-högen.
"Randomization is too important to be left to chance"

Mode

Citat från: "Rydfalk"Preliminär lokal är Generalsgatan (c:a 1,004 km från resecentrum) dit gamla grognards redan hittar. För de yngre generationerna kan vi säga:
WGS 84 decimal (lat, lon):58.42293, 15.62638.
Latitud och longitud kan flottörerna hålla på med till sjöss, men på marken ska vi väl ändå använda MGRS, eller hur? Då bör det bli något i stil med 33V WE 3659 7597.

Tyvärr blir det inget FF för mig i år heller.    :(   Den helgen ska jag leda stridsskjutningar på P-tomtafältet.     :ultra:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Micke G

Funderar skarpt på att besöka FF i år, det blir isf mitt första event. Hur lång tid tar det att köra ifrån Gävle-trakten?

Rydfalk

Drygt 30 mil och det är väl schyssta vägar hela vägen.

Lämnar resten till dig, din bil och ditt samvete ;)

/Mikael

Micke G

Vad kommer att spelas, är det bestämt i förväg eller tar alla med sig en hög och sedan avgörs det på plats?

Rydfalk

Citat från: "Micke G"Vad kommer att spelas, är det bestämt i förväg eller tar alla med sig en hög och sedan avgörs det på plats?
En kombination kan man nog säga. Vill du vara säker på att få ett visst spel spelat så är detta forum den perfekta platsen att planera och hitta spelare.

Vi diskuterade några olika möjligheter nu på LinCon:
    - Where Eagles Dare/The Devil's Cauldron - vagt kopplade men på var sitt bord
    - Double-blind amerikanska inbördeskriget
    - The Virgin Queen - om inte alla redan tröttnat...

/Mikael

Delirium

Jag kan säga som så att om jag kommer (förhandling ännu ej inledd men är optimistisk) så blir det Virgin Queen vare sig folk har tröttnat eller ej!  :P
Imperial Elegy
Space Empires

Andreas Lundin

Jag håller med Björn. God mat, öl och oskulder är vad jag ser fram emot på FF.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

andqui

Allt är clearat här och hotellet bokat. :)

Dyker gärna upp för ett parti VQ, hoppas bara drottningen levererar i paritet med förväntningarna...
Anders

wingnut

+1
En konventare till, kommer här.
wingnut

Delirium

Citat från: "Andreas Lundin"Jag håller med Björn. God mat, öl och oskulder är vad jag ser fram emot på FF.

:oops:
Imperial Elegy
Space Empires