Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2012 31/8 - 2/9

Startat av Rydfalk, 7 april 2012 kl. 15:30:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Lite flytande kan man säga att det varit...
Lite flytande kan man säga att det är...

Det är så kallad inskolning på fredag så det är lite osäkert om och när eleverna är på plats och framförallt när de försvinner, därav det flytande.

Jag räknar med att ha tillgång till kök etc klockan 15:00 och övriga lokaler runt 16.

Ni är alltså välkommna efter klockan 15:00 men får kanske räkna med att hålla er i matsal/kök fram till 16:00.

När det tar slut är dock helt upp till oss. Vill själv gärna bryta vid 15:00 på söndagen.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Vi kan väl skola in dem till krigsspelare annars? Jag beräknar vår eta i Linköping till kvart i tre så med incheckning kommer vi och stör dig vid 15.23 ungefär.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

andqui

Citat från: "Delirium"Vi kan väl skola in dem till krigsspelare annars? Jag beräknar vår eta i Linköping till kvart i tre så med incheckning kommer vi och stör dig vid 15.23 ungefär.

Det är jag som är föraren till den bil som ska ta Björn och mig till Generalsgatan med en snitthastighet av minst 135km/h hela vägen från Göteborg. 8)
Bilen är förvisso kapabel till detta men kanske inte med mitt körkort i behåll. Min uppskattning är att vi tidigast kommer igång runt kl 17.

I ljuset av detta och om vi verkar ha ett fullt manskap till ett parti så kanske vi ska försöka fördela de olika sidorna och förbereda så mycket det går.
Anders

Delirium

Okej, jag räknade på fel avgångstid.  :P

Å andra sidan tror jag 17 är lite pessimistiskt, om vi inte äter på vägen borde vi klara att börja setup från 16.15.  8)

Och absolut, låt oss börja förbereda! Startar separat tråd.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Klas Malmström

Jag fick hem senaste Special Ops (#3) från MMP igår.

Det finns med en binge brickor (errata & varianter) till MMP-spel som jag inte har, så dom brickorna finns att få på Friendly Fire för hugade spekulanter.

Jag kommer inte ihåg exakt vilka brickor/spel det rör sig om, men det kan jag kolla upp i afton.

/Klas
Klas Malmström
Linköping

Klas Malmström

Citat från: "Klas Malmström"Jag kommer inte ihåg exakt vilka brickor/spel det rör sig om, men det kan jag kolla upp i afton.

Sagt och gjort:

Vad jag kan se/förstå så är det följande brickor:

Guderian's Blitzkrieg II (2011 års version):
37 stycken Replacement brickor som behövs om man inte har Case Blue.

Case Blue:
2 stycken Replacement brickor som behövs om man inte har Guderian's Blitzkrieg II.

Balic Gap:
6 stycken Errata brickor, 1 styck Variant bricka, 14 stycken "Forward Detachement" brickor (för dessa finns en kort artikel/regler i tidningen).

No Question of Surrender:
3 stycken Errata brickor.

Where Eagles Dare Errata:
9 stycken Errata brickor.

Som sagt, är någon intresserad av dessa (och inte ämnar att köpa tidningen själv), så finns dom att tillgå på Friendly Fire nu i helgen.
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Citat från: "Klas Malmström"Where Eagles Dare Errata:

De skulle jag vara klart intresserad av!

/Mikael

Klas Malmström

Citat från: "Rydfalk"
Citat från: "Klas Malmström"Where Eagles Dare Errata:

De skulle jag vara klart intresserad av!
Noterat, jag trycker på en mental vattenstämpel "Rydfalk" på dom.

Jag kollade i WEB errata filen (http://www.multimanpublishing.com/LinkC ... d&tabid=81) där det står följande:

Counter Errors
The Guards Armored Artillery Parks should all have values of 0, not 1.
The German artillery unit 1./Krause should not have the black transport box around its step dots.
The Allied Bulldozer counters should have a movement rating of "No", not 10.

Dessa är all med, plus en tysk enhet där som det står "Pz-Ers" på, det är kanske någon senare errata som inte har kommit med i errata filen.
Klas Malmström
Linköping

Andreas Lundin

CiteraGuderian's Blitzkrieg II (2011 års version):

Case Blue:
2 stycken Replacement brickor som behövs om man inte har Guderian's Blitzkrieg II.

Balic Gap:
6 stycken Errata brickor, 1 styck Variant bricka, 14 stycken "Forward Detachement" brickor (för dessa finns en kort artikel/regler i tidningen).

Dessa är man ju väldigt intresserad av om du inte känner något behov av dem. Jag dyker troligen upp på FF.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Klas Malmström

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraGuderian's Blitzkrieg II (2011 års version):

Case Blue:

Balic Gap:

Dessa är man ju väldigt intresserad av om du inte känner något behov av dem. Jag dyker troligen upp på FF.
Då "reserverar" jag dom till dig så länge.
Klas Malmström
Linköping

Andreas Lundin

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Du som inte anmält dig får gärna göra det - på Facebook eller hemsidan.

I år är vi inte fler än att vi klarar drop-in men det är alltid bra för den planering och de inköp som ändå måste göras.

/Mikael

Klas Malmström

Hur är det med parkeringsmöjligheter i närheten ?
Klas Malmström
Linköping

Scipio

Citat från: "Rydfalk"Du som inte anmält dig får gärna göra det - på Facebook eller hemsidan.l
Oj jag gjorde _både_.   :oops:
Fast erratan kanske säger att och/eller är ok också?  ;)
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: "Klas Malmström"Hur är det med parkeringsmöjligheter i närheten ?
Inga problem alls!
/Mikael