Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2012 31/8 - 2/9

Startat av Rydfalk, 7 april 2012 kl. 15:30:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Granlid

Dilerium, jag ska köra första partiet VQ nu på lördag, så jag kan väl då kvala in i till FF.

/Magnus
Friendly fire isn't.

Delirium

Strålande, hoppas bara du inte blir avskräckt!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

andqui

Det ser lovande ut det här! Snart kan vi börja fördela sidor i VQ.
Anders

Rydfalk

Citat från: "Delirium"Vad tror Mikael och Villiam om att hänga på i Virgin Queen?
Har inte hunnit titta på mitt ex ännu - en jungfruligt opunchad Virgin Queen... Tror att jag ska hålla mig undan långa fler personersspel då det kan bli en del springande och pysslande med käk etc. Villiam är i samma tillstånd till VQ som jag men kan nog få ledigt om det saknas en deltagare eller nåt.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: "Delirium"Rent allmänt kanske vi ska försöka få ihop fler deltagare till FF via andra kanaler, känns som lite klen uppslutning här på forumet. Börja tjata på vänner, släktingar och fiender!
Vi har en bunt unga spelare här i Linköping som jag funderat på att försöka värva - de har hängt en hel del i Krigsspelsrummet på LinCon. Dock är det, för många, de första veckorna på Universitet nu i höst med alla fester, nollning, ångest etc.

Alla är självklart välkommna att göra vad de kan! Vi kommer att vara färre i år då majoritetetn av ASL:are är borta.

/Mikael

Elias Nordling

CiteraTror att jag ska hålla mig undan långa fler personersspel då det kan bli en del springande och pysslande med käk etc.

Då kan vi spela Nightfighter, partierna går på under halvtimmen.[/quote]
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

En mycket bitter liten man.

Rydfalk

Citat från: "BigPapaBear"Fixat.

Sveroks forum:
http://forum.sverok.se/viewtopic.php?f=9&t=42793

Facebook:
https://www.facebook.com/events/2449575 ... 538957661/
:up:  :up:  :up:

Behagligt med saker som fixar sig utan att man måste resa sig från målningsbordet.
/SMR

BigPapaBear

Fortsätter sprida evangeliet:

http://www.boardgamegeek.com/thread/840 ... ion-in-swe

http://www.boardgamegeek.com/thread/840 ... ember-2012

Kanske väcker det liv i några gamla rävar, eller föder ett par nya hobbyutövare...

Rydfalk

Ska ge ett bra pris till den spelförening som grabben kör. Om inte annat kan de kanske få ihop ett nybörjarparti i Here I Stand.

/Mikael

"Den första är gratis..."

Delirium

Citat från: "Rydfalk"Om inte annat kan de kanske få ihop ett nybörjarparti i Here I Stand.

Jag kan leda partiet! ;)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

Citat från: "Delirium"
Citat från: "Rydfalk"Om inte annat kan de kanske få ihop ett nybörjarparti i Here I Stand.

Jag kan leda partiet! ;)

Kan mycket väl vara poppis - ska stämma av med Villiam & co. Vi försöker boka en tid - troligen på lördagen.

/Mikael

thermopylai

Jag kommer!

Om Björnen vill prova Pursuit of Glory t.ex. är jag på. Har ett par matchers erfarenhet. Ta gärna med eget exemplar, mitt är eventuellt upptaget i annan match i sthlm.

Annars tar jag väl med en bunt spel jag vill testa: troligen Empire of the sun, Normandy 44, OCS Korea, No Retreat.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Andreas Lundin

Normandy 44 är nog ett perfekt konventslir.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "thermopylai"Om Björnen vill prova Pursuit of Glory t.ex. är jag på. Har ett par matchers erfarenhet. Ta gärna med eget exemplar, mitt är eventuellt upptaget i annan match i sthlm.

Jag spelar gärna Pursuit of Glory. Plockar med mitt ex i så fall. Kan även tänka mig Empire of the Sun (har jag dock inget eget exemplar av).