Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Virgin Queen PBEM

Startat av Doomfarer, 23 april 2012 kl. 13:53:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

andqui

Vad tycker ni, ska vi använda denna kanalen till "öppen" diplomati och andra meddelanden under rundan eller föredrar vi något annat?
Anders

sfclinken

Kan vi undvika fler ACTS så vore det tacksamt. Vassal blir bra för min del.

Gällande öppen diplomati så är väl denna kanalen bra.

Mvh Peter (England)
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Delirium

Ja, vi förutsätter väl att folks ACTS-adresser är de vi kan använda även för privat korrespondens? Vi håller väl hårt på att all kommunikation som inte sker under Negotiations-delen av Diplomacy måste vara offentlig, så frågan inställer sig väl vilken som är vår offentliga informationskanal - är det gruppmail eller forumet. Personligen propagerar jag för forumet, dels för att det är mer beständig kommunikation och lättare att citera relevant text, dels för att vi med dropbox inte behöver mailen för att skicka filer.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

B_J_S

Håller med Björn.

Tror också på att använda forumet som en öppen kanal och direktmail för förhandling under Negotiation fasen.
//Jonas

Doomfarer

Innan vi börjar behöver vi fixa till treasures.

Jag skall börja med en på handen och dessutom skall jag få se de fyra som ligger på kartan.

Lättast är väl att sköta den biten i VASSAL även om vi kör korten via ACTS. Vad säger ni andra?

Med de Portugisiska skatterna är det tydligen lättast om man aldrig lägger ut dem på kartan har jag förstått. Skall man dra en markerar man på något sätt att den är tagen på kartan och drar en slumpvis ur poolen.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Delirium

I Cyberboardversionen finns numrerade brickor som användes bland annat till att markera just det, finns liknande i Vassal?

Johan ställde en fråga på ACTS-mailen som jag skulle vilja lyfta hit, nämligen hur lång tid vi sätter för diplomatin. Mitt förslag är att vi kör diplo till deadline fredag 18.00 (exempelvis) så kör vi announcements i tur och ordning här på forumet. Därefter krigsförklaringar och Spring Deployment. I och med detta så börjar partiet faktiskt 3:e augusti. :)
Imperial Elegy
Space Empires

andqui

Annars tycker jag att Spanien skapar en log-fil där de lägger ut treasures på respektive ruta (även för Portugal) och ger sig själva en treasure på hand.

Det finns exempelvis funktioner som gör att Spanien kan ge dessa treasures till respektive land vid piracy när de väl ligger på kartan.
Anders

sfclinken

Fredag 18.00 tycker jag är bra. Jag vågar påstå att jag i stort sett är inläst på reglerna nu även om endel frågetecken kvarstår men de tar jag efterhand.

Med vänlig hälsning, Peter (England)
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

Jag försöker fixa lite treasures då.  Fil upplagd på dropbox.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Delirium

Diplomatifasen är på spansk begäran förlängd till söndag. För egen del kan jag dock säga att jag är färdig om inget mystiskt inträffar.
Imperial Elegy
Space Empires

andqui

Jag anser mig också färdig.
Anders

B_J_S

Vafalls!!!
Det är inte över förrän den tjocka damen sjunger i slutet.

Allt kan hända i sista stund.

CiteraLägga sig för tidigt kan ge stora bekymmer!
Syldaviskt ordspråk
//Jonas

Delirium

Väl talat!
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Men nu får det vara nog med diplomati. Över till announcements, Ottomanerna börjar, sedan Spanien, och så vidare.
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

I praktiken visade det sig att spelet kom att bedrivas mailledes och inte här på forumet, men vi kan göra uppdateringar succesivt.

I diplo gifte sig Elizabeth med en österrikisk prins; Wilhelm av Oranien med en dito prinsessa; och Filip och Valois-prinsessan fullföljde sin överenskommelse. 4 HRE-mercar gick till England. Sp och Fr allierade sig. Inga krigsförklaringar.

SD inga överraskningar. Actionfasen har hunnit till Frankrike.
Imperial Elegy
Space Empires