Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bra taktiska spel?

Startat av Tordan, 4 maj 2012 kl. 11:11:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tordan

Hej, jag och en kompis har spelat lite Conflict of Heroes. Vi hoppades, med stor skepsis, att den kommande PC versionen kanske skulle ha PBEM-stöd vilket det nu visar sig inte vara fallet. Med tanke på spelmekaniken så är det inte så konstigt, vi labbar lite med att köra i Vassal men det blir löjligt lite agerande/mail :D

Vilka jämförbara spel (2 VK, grupp/pluton) kan jag försöka locka kompisen med? De behöver minst vara spelbara i Vassal eller som PC-version och fungera bra i PBEM.
De jag ser framför mig är:
Battle(field) Academy (PC, Ipad). Gjord för PC, smidigt PBEM-system.
World at War (jag har Blood and Bridges) (Vassal). PBEM borde inte vara otympligt, man "injicerar" ev. Opportunity Fire under motståndarens drag?
Combat Commander-serien (Vassal). Noll koll på spelmekanik.

Feedback på ovanstående och andra bra spel mottages tacksamt!
/Tord Hoppe

Andreas Lundin

None but heroes är ganska funkis pbem via VASSAL.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Man kan ju köra vassal live också, och spela uppkopplat mot varandra.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tordan

Ja, det lutar åt live-varianten eftersom polaren hintat att han inte "orkar" lära sig något nytt regelsystem ;)
/Tord Hoppe

jonjac

Finns Conflict of Heroes och många andra moduler till ZunTzu som är live-spel om det funkar.

http://www.zuntzu.com/

Tordan

Just det ja, ZunTsu skall ju vara helt inriktat mot live-spel? Tack för påminnelsen!
/Tord Hoppe

BuddyJC

Panzer Corps fås til PC med PBEM möjlighet. Tydligen är det en klon av det gamla grymma spel Panzer General och det var fan bra! Har inte själv provat det än, men du kan jo kolla sejten på: http://matrixgames.com/products/399/det ... nzer.Corps.