Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

SCS: Heights of courage (MMP/Gamers)

Startat av BigPapaBear, 9 augusti 2012 kl. 10:08:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon

Fråga: Artilleri och air points ger ett shift på crt automatiskt när man flippar dem, inget "roll to hit", korrekt?

Elias Nordling

Korrekt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

CiteraPoängen är ju att slå ut så mycket det går innan reserverna blir för starka för att sedan dra sig tillbaka. Går du in som Syrier och tar 4 VP (Booster, Hemonitex2 och Hermon) och sen sitter still på det så kan man nog hälsa hem.

Om man ger sig in och viftar i de bakre områdena omgång tre eller senare blir man hackad till mos enligt min mening. Men det är ju positivt att man kan ha olika uppfattning om god Syrisk strategi.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jon

Mitt solospel tog slut med fredsförhandling i runda 8, det är även den första rundan som man slår för fred och lyckas då på dubbelsexa. Ja, jag antar att de var ivriga att få slut på stridandet.

Syrien höll som mest 3 VP, de satt på en fjärde också men den lyckades IDF sätta out of supply. Eftersom spelet tog slut ganska så tidigt så hann inte Israel med några mer avancerade utflykter över gränsen. Överlag kan man säga att den syriska 5. inf div blev helt utrotad i söder medan man i norr lyckades få 7. inf div att inte bara ta områden som gav VP, utan även stå emot det israeliska vansinnet. Till sin hjälp vid foten av Mt Hermonit hade de en brigad marockaner som mot alla odds uthärdade flera pansaranfall.

Spelade lite fel i de första rundorna, det finns en regel att om israelisk enhets zoc når ut över antitankdiket så blir det en s.k. "rigid zoc". Om du startar din runda i rigid zoc så får inte den första hexen man flyttar till vara någon form av zoc, så syrierna kom nog en aningens snabbare över antitankdiket än de skulle.

Ändå, jag tyckte det var riktigt roligt och hade jag inte haft lite andra spel på g nu så hade jag inte tvekat på att ställa upp en omgång till.