Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GD '42 PBEM

Startat av Goose, 22 september 2011 kl. 11:53:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Goose

Vill bara uppdatera forumet att spelet fortskrider. Vi har lyckats få tag i 2 nya spelare och just nu är första dagens strider (av sex) avklarade. Jag tycker fortfarande spelet är väldigt stimulerande och jag känner själv att jag lär mig otroligt mycket om TCS under tiden. Inte bara stridsreglerna, vilka är ganska enkla, utan en praxis hur OpSheet bör hanteras mognar fram successivt.

Andreas Lundin

Det låter fantastiskt! Vårt parti har gått lite i stå.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Goose

Oroa dig inte Andreas. Jag har en plats till dig längre fram när den sovjetiska 10:e mekaniserade brigaden anländer... :)

Goose

Vi har nu snart nått slutet av dag 2 och vi har gått över till kommunikation via forum istället för mejl som tidigare. Jag har haft ett avhopp på den sovjetiska sidan och behöver en ny överste redo att överta befälet av det 1319:e skytteregementet. Dessutom kommer under natten en helt ny brigadchef in i spelet och jag behöver någon med offensiv läggning att ta kontrollen över förbandet (mekaniserat).

Mejla mig på mailto:tom.pahlsson@hotmail.com">tom.pahlsson@hotmail.com om du är sugen på att veta mer.

Andreas, jag räknar med dig  :) .

Mvh Tom

Andreas Lundin

Dessvärre finns inte tiden för ytterligare engagemang (spelar GD '42 och två partier The Battle for Normandy parallellt), men jag är imponerad över hur snabbt ert parti flyter på.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Goose

För info är vi nu framme vid 10:00-draget den 1:a December (dag 3). När väl allt är över kommer jag publicera en illustrerad AAR över partiet som alla som är intresserade kan ta del av.

Mvh Tom

Andreas Lundin

:up:

Andreas Lundin

Kan rekommendera denna så länge.